Space Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Har under ett par månader försökt vid olika tillfällen att ladda ner SP1. SP1 har aldrig funnits på Windows Update. Har laddat ner det separat. Får felmeddelande ERROR_REVISION_MISMATCH(0x8007051a) Tacksam för tips! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosse2 Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Först och främst, är det w7 så måste du ladda ner ett inte obetydligt antal uppdateringar först. Är det en piratare så är mitt råd att skaffa en äkta licens så har du inga problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbopump Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Testa att köra det här kontrollverktyget. OBS! Det är olika för om det är Windows 7 32-bitars (x86) eller Windows 7 64-bitars (x64). Jag utgår från att du har ett "äkta" windows 7. http://windows.micro...hootwindows7sp1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted February 4, 2012 Share Posted February 4, 2012 Kontrollera om det finns en fil pending.xml i C:\Windows\WinSxS-mappen och döp i sådana fall om den och starta om datorn, kör sedan SP1-installationen igen. Posta även filen CBS.log från C.\Windows\Logs\CBS som en bifogad fil till tråden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Space Posted February 4, 2012 Author Share Posted February 4, 2012 bosse2. Jag har Windows 7 Home Premium i form av Family Pack. I min laptop har SP1 fungerat och kom med de automatiska uppdateringarna. Turbopump. Har tidigare försökt att ladda ner KB947821. Det startar och installationen initieras och blir klar. Men när snabbkorrigeringen för Windows (KB977821) installeras uppdatering 1 av 1.... Så står den så i flera timmar och inget händer. Och i den liggande rutan finns ingen grön indikering på att snabbkorrigeringen fortskrider, den är tom. Andreas Stenhall. Har sökt i WinSxS mappen. Men där finns ingen pending.xml fil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts