Gå till innehåll

Erotiska dejting saiter!


Recommended Posts

Har länge funderat på dessa så kallade sexdating sidorna och på hur äkta dom är och varför det kostar så mycket att vara betalande medlem och man hinner knappt regga sig innan man får mail om att man har tjejer som är intresserade av en fast man varken har hunnit skriva eller lägga in nån bild och dom skickar chattförfrågan och ska man svara på den ja då kommer man till betalsidan för man måste vara betalande för att chatta men dom är inte det, så hur kan dom då skicka en förfrågan om chatt då, för det kan jag inte göra utan att ha betalat och lilka så om man får brev från nån så svarar man på det, men inte fan får man nåt mer svar tillbaka, fast man har ställt raka frågor till dom och det gäller även om jag skriver först till dom och vad ska man tro om alla mail man får är det organiserat från dom som äger och driver sidorna som skickar ut mailen för att få det att se ut som att dom är intresserade, bara för att locka oss användare att betala för skiten och är det tillåtet att göra så, och hur kan man sätta dit dom eller i alla fall se till att nån typ av polis kan granska dom?

Bortmodererade länkar

Det är en del av dom sidor jag skriver om i ovan nämnda text och jag har både registrerat mig och betalt på dom så det är av egen erfarenhet jag skriver detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Som du ser har jag redan petat bort länkarna från ditt inlägg... vi låter det vara vid det.

För att återgå till din fråga... eller ska vi kalla det info? Du svarar ju faktiskt själv på det...

dom skickar chattförfrågan och ska man svara på den ja då kommer man till betalsidan för man måste vara betalande för att chatta men dom är inte det,

Det är ju precis det som är affärsidén...

Tro inte för en sekund att alla som sitter på dessa sidor är sällskapssjuka personer som söker allehanda kontakt. Antingen är det bottar eller så är det personer som får betalt för att locka dit personer som är i behov av denna typen av sidor...

// Manneman

Redan i förskott ber jag alla som vill skriva i tråden att hålla det snyggt. Än så länge är det en tråd som kan skapa resonemang kring de mörkare sidorna av internet. Men jag kommer INTE tillåta några länkar eoch ej heller någon form av personangrepp och kommer moderera flitigt om det behövs. Har någon länkförslag så sker detta över PM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

Jag trodde inte folk tog sånt här på allvar utan att det mest var en grej alla visste var bedrägeri. Typ som allmän kunskap att man inte ger sitt Visa till främlingar eller att man inte kissar i motvind? Det låter ju väldigt suspekt att få en massa förfrågningar på direkten.

Menar inget personangrepp utan tycker bara det är en komisk tråd. Jag gillar folk som är öppna med saker som av andra kan anses tabu.

Redigerad av opensource
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde inte folk tog sånt här på allvar utan att det mest var en grej alla visste var bedrägeri. Typ som allmän kunskap att man inte ger sitt Visa till främlingar eller att man inte kissar i motvind? Det låter ju väldigt suspekt att få en massa förfrågningar på direkten.

Jo nu idag så har jag ju fattat det, men det kunde jag ju inte veta innan att just denna sida var sån, men tycker ju att även vanliga sidor av samma syfte känns konstiga och det konstiga är ju att när man skriver till supporten så får man ingen respons mer än hur man gör för att betala typ, fast det inte ens var vad min fråga handlade om! Men finns det inget sätt att sätta ditt dom för det kan ju inte vara lagligt att göra så plus att jag känner mig kränkt för att jag rå¨kar ha en funktionsnedsättning som gör att jag inte kan springa och ragga på stan och det känns i hjärtat att dom gör så här! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

Du är ganska ärlig och öppen av dig. Jag vet ju inte vad det handlar om för sidor men jag skulle tro att de är hostade i länder med lagar som innebär att det kan vara väldigt svårt att komma i kontakt. Domäner har en hel del kontaktinformation som inte är synlig vid en första översyn. Du kan kolla upp eventuell kontaktinformation med http://whois.domaintools.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo nu idag så har jag ju fattat det, men det kunde jag ju inte veta innan att just denna sida var sån, men tycker ju att även vanliga sidor av samma syfte känns konstiga och det konstiga är ju att när man skriver till supporten så får man ingen respons mer än hur man gör för att betala typ, fast det inte ens var vad min fråga handlade om! Men finns det inget sätt att sätta ditt dom för det kan ju inte vara lagligt att göra så plus att jag känner mig kränkt för att jag rå¨kar ha en funktionsnedsättning som gör att jag inte kan springa och ragga på stan och det känns i hjärtat att dom gör så här! :(

Nu börjar jag få klarhet i vad detta handlar om... och jag håller med föregående talare! Det är nog det ärligaste och modigaste jag läst på länge. All heder till dig!

Har du betalat på några av dessa sajter och känner att du blivit bedragen så ska du naturligtvis anmäla dom. Men det är nog ganska hopplöst och inte mycket kommer att göras.

Att du inte provar på lite mer seriösa kontaktsajter? Visst det kostar säkert men å andra sidan så är det "lika för alla"... nu tänker jag inte främst på erotiska kontaktsajter men efter vad jag hört så förekommer det en viss mängd av sånt på de vanliga (rumsrena) kontaktsajterna också.

Sen finns det ju flera erotiska kontaktsajter som är "gamla i gamet" och har ett rykte om sig att vara helt ok. Vilka dessa är... ja, det kommer säkert att visa sig. Sen är det ju en vänlig varning som gäller... försök att inte vara allt för naiv på dessa sajter. Det finns säkert en och annan bedragare på de mer seriösa sidorna och även en och annan... hmmm... glädjeflicka. Det gäller nog att tänka med rätt huvud... om man säger så.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen är de sidorna som är mest sexuellt inriktade som inte sticker under stolen med att det kostar de mest ärliga i detta sammanhanget..

Det finns ju även de med webcam-kontakt om man hittar någon man gillar, engelska brukar vara det språk man kommer längst med..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...