polk Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Hej Alla filer på en hårddisk i min server har försvunnit, mapparna finns kvar men inte filerna.Vad kan ha hänt och går det att göra nånting åt det? Kör me XPpro på servern och win7 på den andra. polk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 (edited) Det finns filräddningsprogram som Recuva och Undelete. Prova om något av dessa kan göra nytta: Recuva Undelete 360 Annars prova med en Linux-Live skiva för att kopiera över filer till något annat lagringsmedia, med tex Ubuntu. Edited March 15, 2012 by fredde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polk Posted March 16, 2012 Author Share Posted March 16, 2012 Det funka tyvärr inte. Hur funkar det me linux skiva menar du? helt novis på linux Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 På vilket sätt fungerar inte programmen? Det är väl inte något så enkelt att filerna har blivit markerade som dolda eller operativsystemfiler så att du behöver slå på visningen av sådana filer? Men alla filer kan ju inte ha försvunnit för då skulle ju inte Windows kunna starta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polk Posted March 16, 2012 Author Share Posted March 16, 2012 På vilket sätt fungerar inte programmen? Det är väl inte något så enkelt att filerna har blivit markerade som dolda eller operativsystemfiler så att du behöver slå på visningen av sådana filer? Men alla filer kan ju inte ha försvunnit för då skulle ju inte Windows kunna starta. Nä systemdisken funkar ok utan det är en annan disk det gäller.En som jag har massa videos och annat.Men det är bara filerna som försvunnit, mappträden finns kvar.Om jag skulle ha raderat nåt av misstag så borde även iaf en del av mapparna försvunnit tycker jag.Det e de som är så lustigt..Mappträden är intakta. Japp jag har kollat dolda filer men det är inte där problemet sitter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 (edited) Har du testat att låta felsöka disken? http://windows.micro...disk-for-errors Hänt samma sak för mig men då har en omstart av datorn fixat tillbaka filerna efter att man låtit felkontrollera disken. Edited March 16, 2012 by Cynthia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polk Posted March 27, 2012 Author Share Posted March 27, 2012 Har du testat att låta felsöka disken? http://windows.micro...disk-for-errors Hänt samma sak för mig men då har en omstart av datorn fixat tillbaka filerna efter att man låtit felkontrollera disken. Ursäkta min frånvaro lite annat kom imellan....Ja jag har nu provat men det funka inte tyvärr.. Det lustiga är ju att tittar man i den här datorn så är ju 40gig ledigt av 278gig så filerna verkar ju finnas där iallafall?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts