Gå till innehåll

filer som försvunnit...


polk

Recommended Posts

Hej

Alla filer på en hårddisk i min server har försvunnit, mapparna finns kvar men inte filerna.Vad kan ha hänt och går det att göra nånting åt det?

Kör me XPpro på servern och win7 på den andra.

polk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt fungerar inte programmen?

Det är väl inte något så enkelt att filerna har blivit markerade som dolda eller operativsystemfiler så att du behöver slå på visningen av sådana filer?

Men alla filer kan ju inte ha försvunnit för då skulle ju inte Windows kunna starta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt fungerar inte programmen?

Det är väl inte något så enkelt att filerna har blivit markerade som dolda eller operativsystemfiler så att du behöver slå på visningen av sådana filer?

Men alla filer kan ju inte ha försvunnit för då skulle ju inte Windows kunna starta.

Nä systemdisken funkar ok utan det är en annan disk det gäller.En som jag har massa videos och annat.Men det är bara filerna som försvunnit, mappträden finns kvar.Om jag skulle ha raderat nåt av misstag så borde även iaf en del av mapparna försvunnit tycker jag.Det e de som är så lustigt..Mappträden är intakta.

Japp jag har kollat dolda filer men det är inte där problemet sitter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har du testat att låta felsöka disken?

http://windows.micro...disk-for-errors

Hänt samma sak för mig men då har en omstart av datorn fixat tillbaka filerna efter att man låtit felkontrollera disken.

Ursäkta min frånvaro lite annat kom imellan....Ja jag har nu provat men det funka inte tyvärr..

Det lustiga är ju att tittar man i den här datorn så är ju 40gig ledigt av 278gig så filerna verkar ju finnas där iallafall??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...