Gå till innehåll

frågor om ramminne för moderkort Mk gigabyte P67A-D3-B3


Recommended Posts

Hej

Har skaffat mig en dator med ovanstående moderkort, ramminnet är på 8 GB Kingston HyperX Red Limited Edition 1600mhz,.

Jag är lite småsugen på att sätta i mer ramminne men när jag kikar i burken så är det ju 4 "rader" för ramminne, jag tror att två rader var blåa och två var gråa till färgen, nu är det dom blåa som används, är det ngn skillnad i funktion på dom blå och dom grå?,vad för skillnad i sådana fall?, ska man ha likadana kort i dom gråa som i dom blåa,behöver jag göra ngn inställning om jag monterar i mer ram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Färgerna anger vilka "rader" som ska användas i de fall du köper minnen som måste monteras parvis. Att du kan använda 8 Gb minne innebär kort och gott att vart och ett av dem kan vara 2 Gb stort. Kanske kan du använda 2 st 4 Gb minnen men att kolla i manualen är det säkraste. BIOS upptäcker själv hur mkt minne du monterat så du behöver mest troligt inte göra någon inställning. Att minnena nu sitter i de blå raderna innebär troligen bara att det är de som ska användas i de fall du bara tillämpar två minnesmoduler.

Redigerad av Wheninrome
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...