Gå till innehåll

CD Skiva


PCfreak

Recommended Posts

Undrar vart alternativen för vad jag vill göra när jag stoppar i en CD skiva (PC Tidningen´s) får bara upp om jag vill kopiera bilder eller bränna? en skiva. Autorun(play) funkar inte heller. Hjälp!! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälpte inte, de enda jag får upp när jag stoppar in skivan är om jag vill Importera bilder...eller Öppna mapp, blir inte klok på detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

1. Kolla så att tjänsten "Shell Hardware Detection" körs (Startmetod: Automatisk)

2. Prova bifogad registerfix. Inte säkert att den hjälper, men den gör i alla fall ingen skada. Den tvingar fram en återställning till standardvärden... om det skulle vara där felet ligger.

3. Ytterligare kända felorsaker är att vissa program kan strula till autoplay-funktionen, såsom Nero, PowerISO, MagicISO och en del av WMWares produkter. Det finns troligen fler program i samma genre som kan ha samma effekt. Prova att avinstallera om du har installerat något av dessa program.

ResetAutoRun.reg

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Kolla så att tjänsten "Shell Hardware Detection" körs (Startmetod: Automatisk)

2. Prova bifogad registerfix. Inte säkert att den hjälper, men den gör i alla fall ingen skada. Den tvingar fram en återställning till standardvärden... om det skulle vara där felet ligger.

3. Ytterligare kända felorsaker är att vissa program kan strula till autoplay-funktionen, såsom Nero, PowerISO, MagicISO och en del av WMWares produkter. Det finns troligen fler program i samma genre som kan ha samma effekt. Prova att avinstallera om du har installerat något av dessa program.

ResetAutoRun.reg

Testde båda dina förslag men utan resultat.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testde båda dina förslag men utan resultat.. :(

Ok... då har jag just nu inga andra förslag än möjligen en systemåterställning. Om du vet ungefär när problemet uppstod, kan du backa till en tidpunkt strax innan det. Det förutsätter förstås att du har en återställningspunkt som passar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok... då har jag just nu inga andra förslag än möjligen en systemåterställning. Om du vet ungefär när problemet uppstod, kan du backa till en tidpunkt strax innan det. Det förutsätter förstås att du har en återställningspunkt som passar.

Du har så rätt, ska göra en i morgon. Tack för förslagen i alla fall och trevlig påsk :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...