PCfreak Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Undrar vart alternativen för vad jag vill göra när jag stoppar i en CD skiva (PC Tidningen´s) får bara upp om jag vill kopiera bilder eller bränna? en skiva. Autorun(play) funkar inte heller. Hjälp!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 (edited) Kontrollpanelen\Spela upp automatiskt... tryck på "Återställ alla standardvärden", spara, starta om och testa. Återkom om det inte hjälper. Edited April 5, 2012 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCfreak Posted April 5, 2012 Author Share Posted April 5, 2012 Hjälpte inte, de enda jag får upp när jag stoppar in skivan är om jag vill Importera bilder...eller Öppna mapp, blir inte klok på detta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Välj Öppna mapp och se om du inte kan se en programfil som du kan köra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 (edited) 1. Kolla så att tjänsten "Shell Hardware Detection" körs (Startmetod: Automatisk) 2. Prova bifogad registerfix. Inte säkert att den hjälper, men den gör i alla fall ingen skada. Den tvingar fram en återställning till standardvärden... om det skulle vara där felet ligger. 3. Ytterligare kända felorsaker är att vissa program kan strula till autoplay-funktionen, såsom Nero, PowerISO, MagicISO och en del av WMWares produkter. Det finns troligen fler program i samma genre som kan ha samma effekt. Prova att avinstallera om du har installerat något av dessa program. ResetAutoRun.reg Edited April 5, 2012 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCfreak Posted April 5, 2012 Author Share Posted April 5, 2012 Välj Öppna mapp och se om du inte kan se en programfil som du kan köra. Funkar bra det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCfreak Posted April 5, 2012 Author Share Posted April 5, 2012 1. Kolla så att tjänsten "Shell Hardware Detection" körs (Startmetod: Automatisk) 2. Prova bifogad registerfix. Inte säkert att den hjälper, men den gör i alla fall ingen skada. Den tvingar fram en återställning till standardvärden... om det skulle vara där felet ligger. 3. Ytterligare kända felorsaker är att vissa program kan strula till autoplay-funktionen, såsom Nero, PowerISO, MagicISO och en del av WMWares produkter. Det finns troligen fler program i samma genre som kan ha samma effekt. Prova att avinstallera om du har installerat något av dessa program. ResetAutoRun.reg Testde båda dina förslag men utan resultat.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Testde båda dina förslag men utan resultat.. Ok... då har jag just nu inga andra förslag än möjligen en systemåterställning. Om du vet ungefär när problemet uppstod, kan du backa till en tidpunkt strax innan det. Det förutsätter förstås att du har en återställningspunkt som passar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCfreak Posted April 5, 2012 Author Share Posted April 5, 2012 Ok... då har jag just nu inga andra förslag än möjligen en systemåterställning. Om du vet ungefär när problemet uppstod, kan du backa till en tidpunkt strax innan det. Det förutsätter förstås att du har en återställningspunkt som passar. Du har så rätt, ska göra en i morgon. Tack för förslagen i alla fall och trevlig påsk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 Tack detsamma! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts