Gå till innehåll

Fel vid uppdatering Vista SP1


Magnus70

Recommended Posts

Hej!

Sliter mitt hår :(....Någon som kan hjälpa mig med min dator?

Jag startade nerladdning av SP1 till mitt Vista och allt flöt på bra med sen bara datorn stannar när den går igenom filer ..står och tuggar bland filer fasnar på 29452 av 98828 filer..c/registry/machine/componets/deriveddata....står det och jag kommer inte förbi detta...

Går inte att starta om datorn i felsökt läge han hittar inte felsökt läge samma där han stannar när man går igenom windows- filer läses in.....Han tar inte cd/rom skivor har gått in i Bios och försökt ändra där om att starta från usb/cd men samma sak där hittar inte ......kommer inte in i den alls någon vänlig som kan hjälpa mig?

MVH

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte att starta om datorn i felsökt läge han hittar inte felsökt läge samma där han stannar när man går igenom windows- filer läses in.....Han tar inte cd/rom skivor har gått in i Bios och försökt ändra där om att starta från usb/cd men samma sak där hittar inte ......kommer inte in i den alls någon vänlig som kan hjälpa mig?

Fatta jag rätt?

Okej, din dator behöver en nyinstall iallafall.

Du har ingen integr. CD-läsare?

Du har en extern cd-läsare och skiva?

Den hittar inte CD-skivan i booten? ..eller hittar inte den externa CD-läsaren?

Om jag fattat dig rätt ovan.. kan du prova dina externa prylar på en annan dator isf? (Så du får ett svar.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nyinstall behövs verkligen.

Haft två brännare i datorn tog bort ena och satt tillbaka original dvd-rom läsaren..

Har inte original skivan utan laddat ner vista enda som jag fick med när jag köpte var XP så den finns...

Hittar inte skivan i booten ...

Har tagit några bilder om det är till någon hjälp?

Börjar bli orolig alla bilder på ungarna och pappas begravning kanske försvinner :( uppskattar verkligen din hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nyinstall behövs verkligen.

Haft två brännare i datorn tog bort ena och satt tillbaka original dvd-rom läsaren..

Har inte original skivan utan laddat ner vista enda som jag fick med när jag köpte var XP så den finns...

Hittar inte skivan i booten ...

Har tagit några bilder om det är till någon hjälp?

Börjar bli orolig alla bilder på ungarna och pappas begravning kanske försvinner :( uppskattar verkligen din hjälp

Okej, men sakta i backarna nu.

Du kan inte börja installera, eller reparera med någon "Install-cd" i den datorn, INNAN du räddat dina bilder.

För att säkra dessa till 100%, måste du plocka ut din hårdisk -/ar, och rädda dessa innan du "bråkar" vidare.

Har du ingen go vän som kan hjälpa dej med detta på hemmaplan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men sakta i backarna nu.

Du kan inte börja installera, eller reparera med någon "Install-cd" i den datorn, INNAN du räddat dina bilder.

För att säkra dessa till 100%, måste du plocka ut din hårdisk -/ar, och rädda dessa innan du "bråkar" vidare.

Har du ingen go vän som kan hjälpa dej med detta på hemmaplan?

Hej!

Har problem att skicka bilderna dom är för stora...

Nej har ju inte det.

Svårt att förklara utan bilderna.men varför går det inte dels ändra i bioos och komma förbi windows-filerna stannar på 29450

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har problem att skicka bilderna dom är för stora...

Nej har ju inte det.

Svårt att förklara utan bilderna.men varför går det inte dels ändra i bioos och komma förbi windows-filerna stannar på 29450

Du måste förklara tydligare.

Vi börjar med:

1 Du har bilder du måste rädda?

2 Du kan inte _skicka_ (?) bilderna säger du?!

din dator har ju uppenbarligen "styrfart" ännu, kan du du inte då FÖRA ÖVER dessa till en usb-sticka tex?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Bilderna är redan över på extern hårddisk Tack snälla bror gjorde han tidigare......

Har bilder idag till dig som jag försökte föra över här men dom var för stora lättare att förklara med dom..

Sen min dator när jag startar den så kommer jag till en sida med Serial nr,ram minne med mera och för att komma vidare måste jag ttrycka f4 to run setup.och då kommer jag in i bios.....och om jag går ur där då ser den ut som den ska starta med kommer tillbaka till Press f4 for setup.....

skulle jag däremot trycka f5 så kommer jag in i Windows felåterställning med dom olika alternativen som felsökt läge med mera...

om jag nu trycker in starta i felsökt läge så står han och laddar som vanligt i ca 2min på bildskärmen sen sen kommer det fram en massa filer från noll till 98828 men han stannar vid 29450......det står då.... 29452 av 98828 filer..c/registry/machine/componets/deriveddata.....kommer inte vidare...suck...och där har jag haft datorn på ca 20 timmar men inte kommit vidare från 29452.

Skulle jag nu bryta strömmen så börjar allt om igen

Skulle jag nu bryta strömen

Bilderna är redan över på extern hårddisk Tack snälla bror gjorde han tidigare......

Har bilder idag till dig som jag försökte föra över här men dom var för stora lättare att förklara med dom..

Sen min dator när jag startar den så kommer jag till en sida med Serial nr,ram minne med mera och för att komma vidare måste jag ttrycka f4 to run setup.och då kommer jag in i bios.....och om jag går ur där då ser den ut som den ska starta med kommer tillbaka till Press f4 for setup.....

skulle jag däremot trycka f5 så kommer jag in i Windows felåterställning med dom olika alternativen som felsökt läge med mera...

om jag nu trycker in starta i felsökt läge så står han och laddar som vanligt i ca 2min på bildskärmen sen sen kommer det fram en massa filer från noll till 98828 men han stannar vid 29450......det står då.... 29452 av 98828 filer..c/registry/machine/componets/deriveddata.....kommer inte vidare...suck...och där har jag haft datorn på ca 20 timmar men inte kommit vidare från 29452.

Skulle jag nu bryta strömmen så börjar allt om igen

Har inte original vista skiva utan jag har laddat ner från nätet men jag kommer liksom inte in i datorn för att klicka setup-filen.....

Redigerad av Magnus70
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilderna är redan över på extern hårddisk Tack snälla bror gjorde han tidigare......

Har bilder idag till dig som jag försökte föra över här men dom var för stora lättare att förklara med dom..

Sen min dator när jag startar den så kommer jag till en sida med Serial nr,ram minne med mera och för att komma vidare måste jag ttrycka f4 to run setup.och då kommer jag in i bios.....och om jag går ur där då ser den ut som den ska starta med kommer tillbaka till Press f4 for setup.....

skulle jag däremot trycka f5 så kommer jag in i Windows felåterställning med dom olika alternativen som felsökt läge med mera...

om jag nu trycker in starta i felsökt läge så står han och laddar som vanligt i ca 2min på bildskärmen sen sen kommer det fram en massa filer från noll till 98828 men han stannar vid 29450......det står då.... 29452 av 98828 filer..c/registry/machine/componets/deriveddata.....kommer inte vidare...suck...och där har jag haft datorn på ca 20 timmar men inte kommit vidare från 29452.

Skulle jag nu bryta strömmen så börjar allt om igen

Har inte original vista skiva utan jag har laddat ner från nätet men jag kommer liksom inte in i datorn för att klicka setup-filen.....

Bra att dina filer är säkrade iaf.

Men du förklarar lite luddigt, men antingen räknar den cluster och kör fast (pga den är skadad), eller försöker återställa korslänkade filer.

Det är svårt att ta detta via ett forum, men din disk mår inte bra.

Du hade två diskar har jag för mej ()? ta den andra och sätt den som master. Nej, byt plats på dom, (använd samma kabel) och ta bort den som bråkar.

Därefter försöker du göra en installation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ja det där med kluster låter vettigt.Sen när det gäller hård disken så är den delad finns bara en men har en extern hårddisk....

Jag kanske kan skicka bilderna till dig genom e-mail?

Nej tack, inte för att vara ohövlig, men jag vill inte ha privatmail.

men dina dumpar du skall visa mej, med clusterfel osv. ser jag varje dag.

Vi har speciella dockstationer kopplade till datorer för att "tvångsköra" bråkiga diskar, där vi kan programera/styra disken

hur vi vill, men vi kan aldrig laga en disk till 100% - inte ens om vi byter läshuvud så blir det 100.

det finns bara en sak som gäller, så även för dej ;) - att byta ut den..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill så kan du ju testa hårddisken först med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Det är inte helt ovanligt att kabeln mellan moderkortet och hårddisken blir dålig och det kan ge likartade symptom. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i , där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.

Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats. Om du tycker att det är besvärligt att hitta så återkom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...