Gå till innehåll

Säkerhetscentret krånglar


CGD

Recommended Posts

Jag har naturligtvis Windows XP och till det har jag Microsoft Security Essentials.

Men nu protesterar säkerhetscentret altmer och påstår att jag inte har något virusskydd. MSE självt vissar upp en grön ikon. Hur skall jag lösa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typiskt XP. Har upplevt detta många gånger förr, men numera faktiskt aldrig med Windows 7 och med NOD32, så jag förstår inte varför man envisas med att fortsätta med XP i en fysiskt dator. Å andra sidan, använder jag XP virtuellt till en gammal scanner, som inte går så bra, ihop med Windows 7.

Så till er som inte testat Windows 7, gör det och slipp alla XP,s buggar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det löste sig när jag körde en Windows update men det är väl inte meningen att jag skall behöva gå den vägen utan MSE skall ju uppdatera sig själv. Men så gör det inte då och då.

XP fär hämga med fram till sommaren då jag planerar att uppgredare (bygga ny) datorn. När jag prövade testvarianten av sjuan så tyckte jag att den var väldigt begränsande. Jag vill kunna modifira startmenyn ovh var alla filer skall plaseras. Upplevede att detta inte lät sig göras. Men i samband med datorbyte lär jag väll få hålla tillgodo med Åttan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typiskt XP. Har upplevt detta många gånger förr, men numera faktiskt aldrig med Windows 7 och med NOD32, så jag förstår inte varför man envisas med att fortsätta med XP i en fysiskt dator. Å andra sidan, använder jag XP virtuellt till en gammal scanner, som inte går så bra, ihop med Windows 7.

Så till er som inte testat Windows 7, gör det och slipp alla XP,s buggar. :)

Nu är ju inte det en lösning på problemet, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju vara, om man går i tankar på att byta upp sig och börjat ledsna på XP och vill hänga med in i framtiden, men å andra sidan är ju det första man gör, ser till att uppdatera, när krånglet börjar. Å andra sidan ville jag bara dela med mig , av hur jag såg på det hela: För, hur det än är och hur långa armar man än har, så måste man till slut släppa XP. :)

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att XP är helt överlägset de efterkommande operativen. I och med att Vista dök upp så försämrades användarvänligheten, det blev altså svårare att hantera olika göromål på annat sätt det som Microsoft tyckte. Så hade det inte varit för minnesbegränsningen så hade jag gärna fortsatt med XP.

Men den här frågan gällde ju hur skall jag få Microsoft Security Essentials till att alltid uppdatera sig så jag slipper felmedelanden. Något måste ju ha ändrat sig eftersom jag har ju inte haft problemet under hela tiden som jag haft MSE, vilket ju är sedan det kom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att MSE hänger ihop med dom månatliga uppdateringarna av XP, för det du säger, hände också för rmig. Jag tror också att någon här på forumet hade en lösning, men är inte helt säker och det var ju också ett tag sedan jag läste om detta. Jag kan ju förstås vara ute och cykla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...