Gå till innehåll

Kan inte hitta grafikdrivrutin till Laptop


Recommended Posts

Hejsan. Jag har en Laptop Acer Aspire 7530. Den har hybrid sli teknik.

Den har Nvidia grafikrutiner. Jag har nu letat i timmar på Nvidias hemsida och får bara

fram att ingen grafikdrivrutin passar till denna utan att de ska komma senare.

Men hur jag än letar så hittar jag den inte. Och jag är urusel på Engelska så det gör inte saken bättre.

Undrar om det finns en vänlig själ som kan hjälpa mig.

Hoppas verkligen på hjälp.

Hoppas jag fick denna i rtt forum.

Vänl Häls NN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Acer har inte tagit fram särskilda drivrutiner för Windows 7 utan bara för Vista, varje fall hittar jag bara det. Men Vista-drivrutiner fungerar oftast: http://support.acer-...ok/as_7530.html

Eller är det Aspire 7530G du har?

I så fall finns drivrutinerna på http://support.acer....spx?modelId=121 och där finns drivrutiner för Windows 7.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia. Tackar för ditt svar. Jo jag har fått ta hem de som du nämner. Tyvärr med Acer hemsida, det är att de är så gamla.

Jag har tagit hem grafikdrivrutiner från Nvidia som är nya och fräscha tidigare. Men nu hittar jag dem inte där.

Jag har ominstallerat mitt windows7 så då behövde jag dem igen. Dom har släppt de som är för sli hybrid teknik.

Bara det att jag inte hittar dem och min engelska är så usel.

Men stort tack för att du svarade :D

Häls NN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Bara trevligt att kunna komma med lite tips :)

Men är det något problem med Acers drivrutin? Det är ju inte säkert att en nyare drivrutin fungerar bättre i din dator.

Ibland är det ju speciallösningar i en bärbar så att generella drivrutiner från Nvidia/AMD inte fungerar bra. Men har du prövat med den "automatiska" valet "Option 2" på http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia. Tackar för ditt svar. Jo jag har fått ta hem de som du nämner. Tyvärr med Acer hemsida, det är att de är så gamla.

Jag har tagit hem grafikdrivrutiner från Nvidia som är nya och fräscha tidigare. Men nu hittar jag dem inte där.

Jag har ominstallerat mitt windows7 så då behövde jag dem igen. Dom har släppt de som är för sli hybrid teknik.

Bara det att jag inte hittar dem och min engelska är så usel.

Men stort tack för att du svarade :D

Häls NN

SLI på en laptop.. jaja.. det finns. Vet du syftet med att bestycka en laptop med SLI?

Men vad vill du uppnå med att byta drivers? Bättre FPS i spel, antar jag?

Marion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...