Recommended Posts

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laddar...
  • Liknande innehåll

• Av Bengtzzon
      Hej

För två dagar sedan upptäckte jag att windows 8,1 på min stationära dator var mörkare än vanligt, jag startade om datorn, och upptäckte att skärmen automatiskt blev mörkare 30-60 sek efter att jag lämnat låsskärmen. Jag förstår inte hur detta plötsligt kom igång eftersom jag inte installerat någon särskild uppdatering för två dagar sedan. 

Att justera ljusstyrkan på monitorn förändrar inte operativsystemets ton som plötsligt ändras efter att jag startat om datorn, stänger jag bara av datorn behålls samma mörka ton. 

Jag har en ihopmonterad "speldator" från Komplett.se med Windows 8 förinstallerat, jag har försökt att ändra energisparinställningarna, uppdatera grafikkortsdrivrutinerna, inget har hjälpt. Just nu gör jag en "fullständig" undersökning av skadlig programvara med antivirusprogram och installerar en ny uppdatering för Windows, men problemet består. 

Mina specifikationer:

Version: 6.2.9200 build 9200

Datortillverkare: MSI

Processor: Intel core -i5 3570k

Datortyp: x64 Based PC

Grafikkort: AMD Radeon HD 7870

Tacksam för svar.
    • Av matssportlife
      Jag har en stastionär sacleo H mitt problem med är att jag inte får nån bild på den skärm som jag har just nu

sen har jag en samma dan fast den slutar på T inga problem med bildskärmen där. Det är ingen platt skärm så som tft/lcd

Jag tror det är en CRT skärm.

Hoppas ni hajar detta här annars fråga så ska säga det bättre
    • Av Andreas Stenhall
      BIOS har hängt med sedan urminnes tider på alla datorer men sedan några år tillbaka har en nyfikne noterat att man i BIOS-inställningarna kan växla till UEFI-läge. UEFI håller alltså på att ersätta BIOS på datorer och om några år har vi inte längre kvar BIOS utan endast UEFI på våra datorer. Läs mer om hur du aktiverar UEFI, ställ frågor och diskutera i tråden på länken nedan.
      Läs mer: UEFI: Tråden som ger dig allt du behöver veta!
    • Av MikroPizza
      Jag hade nu tänkt bygga min första dator som består av en AMD Phenom II x4 965 BE, 4 GB ram, och ett GT 430 änsålänge.

Har ni några tips så det första man gör inte är att ryka allt ? xD
    • Av MikroPizza
      Hej. Jag hade tänkt uppdatera mitt GAMLA rigg, så jag behöver ny Cpu, mb och ram. Hade tänkt detta tills jag köper en ny Cpu  Moderkort :   http://www.jimms.fi/tuote/GA-H61M-S2PV
      Cpu : http://www.jimms.fi/tuote/BX80623G860
      Ram : http://www.jimms.fi/tuote/CMZ4GX3M1A1600C9B

Ursäkta för att det leder till en finsk butik, men detta är den mest pålitliga butik i finland
    • Av shysstkille
      Hej
      Jag har ett nvidia gtx570 som grafikkort i min dator,två skärmar funkar bra men jag skulle vilja ha en tredje inkopplad,måste jag skaffa ett grafikkort till då eller finns det ngn annan lösning?,på baksidan har jag ett hdmi-uttag och två st "vita" uttag!