Gå till innehåll

snap.do


Sukido
Gå till lösning Löst av Sukido,

Recommended Posts

snap.do. Finns det någon som vet hur man får bort detta elände? Det är någon form av spy/maleware som tycks vara omöjligt att bli av med. Det kidnappar webbläsarna och skickar en vidare till search.snap.do. Jag har gått in på inställningar i Chrome och kllickat bort det som aktuell sökmotor, raderat det och även gått in på windows "avinstallera program" och raderat det där. Inte heller en genomsökning med virusprogrammet hjälpte. Jag har kört "Malewarebytes Antimalware", avinstallerat och nyinstallerat Chrome utan resultat, skiten kommer tillbaka! Som en sista desperat åtgärd ominstallerade jag igår hela datorn! Vad tror ni hände när jag installerade Chrome igen? snap.do kom tillbaka!!!! Det har tidigare legat även på Firefox och Explorer, men där har jag blivit av med det efter av ominstallationen av datorn. Vid sökning på nätet hittar man en del om detta elände, men inget av de tips jag hittat där har hjälpt. Man blir på vissa sidor erbjuden en genomsökning av datorn för att bli av med snap, men det slutar alltid med att man ska köpa deras program för X antal dollar med sitt kontokort och det känns ju tämligen osäkert. Hur är det möjligt att det kommer tillbaka direkt efter en ominstallation av datorn utan att jag ens varit ute på nätet? Jag är så trött på det här...... :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snap.do. Finns det någon som vet hur man får bort detta elände? Det är någon form av spy/maleware som tycks vara omöjligt att bli av med. Det kidnappar webbläsarna och skickar en vidare till search.snap.do. Jag har gått in på inställningar i Chrome

 

Jag fick detta i min dator för två veckor sedan. och det finns inga "remover" som tar detta, vad jag kunde hitta

Det lägger sig i autostart, regedit. tillägg i webbläsaren, samt lite varstanns i filform

 

Gör så här i följande ordning:

1. Öppna regedit, sök på "snap.do" och tabort alla strängar/mappar, inaktivera "snap.do" i webläsaren - starta sedan om datorn.

2. välj visa alla dolda mappa å systemfiler.

3. Sök på "snap.do"  - deleta alla filer/mappar i utforskarn.

 

kolla sedan dina tillägg i webläsaren är borta, det kan heta: "snap.do" eller "Savebyklick" nånting

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig vågat peta i registret så en "dum" fråga är, hur öppnar jag regedit?

 

Gå till kör, skriv "regedit"

Välj redigera "sök" skriv "snap.do"

 

Alla strängar som innehåller snap.do tar du bort med vanligt hö-klick.

Sedan trycker du F3 och då söker den efter nästa sträng, Du har c:a 25-30 strängar att pilla bort.

 

Detta är inget farligt, gör du fel kan du backa tillbaka datorn tills föregående startpunkt.

 

 

post-6485-0-37190100-1360572633_thumb.pn

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte du skall rota i registret manuellt, om du är så osäker. Ett betydligt enklare sätt, i det här fallet, är att använda programmet RegScanner.

Svensk språkfil till programmet, placeras i programmappen.

Starta programmet som administratör och gör en sökning enligt infogad bild.

Gå sedan till Redigera-menyn och "Markera alla".

Högerklicka på en markerad post och välj "Ta bort markerade nycklar/värden".

Du måste naturligtvis även ta bort de filer det talas om i instruktionen jag länkade till.

 

post-1936-0-58718900-1360574851.png

 

OBS! Det är långt ifrån alltid det är så här enkelt att rensa i registret med hjälp av RegScanner. I det här fallet är söksträngen (Snap.do) så unik så det är i princip riskfritt att ta bort samtliga nycklar/värden som hittas, medan andra sökord kan generera träffar som absolut inte får tas bort. Allvarliga systemskador kan lätt bli resultatet av felaktig användning av det här programmet.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...