Gå till innehåll

Bläckstråleskrivare


Recommended Posts

Min Canon IP4850 har börjat krångla. Den skriver inte ut färgen korrekt på skivor. Det verkar som den inte tar med vissa färger. Men skriver jag ut samma bild på vanligt papper så blir det helt OK.

Om jag måste lämna in den på reparation undrar jag om det inte kommer att kosta som en helt ny skrivare. Så har ni förslag på bra skrivare som kan skriva ut dubbelsidigt och skriva ut skivor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår en laserskrivare alla gånger. Även om den har stått en månad så funkar utskrifter direkt.

På bläckstråleskrivare torkar ofta munstyckena ihop. Röd färg blir gul istället och liknande effekter uppstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

??? gsb vad menar du med den länken??

 

Jag trodde den länken fungerade, men så var det tydligen inte.

Jag hade filtrerat på "Automatisk duplex=Ja" och "Skriver på CD/DVD=Ja", men det filtret följde tydligen inte med.

 

I övrigt så instämmer jag med john3, laser FTW. Men det spricker ju på det där med utskrift på CD/DVD.

Redigerad av gsb
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det ser ut som det endast är Canon som har CD utskrift. Jag pratade med den lokala Canon servicebutiken och fick reda på att renodlade bläckstråleskrivare är en mycket liten del och att det inte satsas något på att utveckla dem. Dessutom så är det i USA förbjudet med skrivare som kan skriva ut på skivor.

Enligt servicebutiken är det samma skrivare men med lite variationer i utseende som Canon nu haft under flera år. Han menade också att de äldre PIXMA skrivarna var bättre än de nuvarande och de var dessutom dyrare.

Det är kombimaskiner som är de stora säljarna idag. Men skannern i dessa är enbart av standardmodell. Vill man ha en bättre skanner så är det lösa skannrar som gäller men då måste man ju också ha en bättre skrivare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...