Gå till innehåll

Antal processer


CGD

Recommended Posts

Dottern har lämnat av sin Sony VAIO VPCEL2S1E här hos mig. Den var full av allt möjligt skräp så jag sparade ner hennes privata filer på en annan disk och gjorde en fullständig ominstallation.

Jag har ju själv XP och när min dator startar så körs 39 processer. På hennes sjua körs 95 processer. Är det en vanligt värde på Windows 7?

Det finns ju fortfarande med provvarianter av McAfee Internet Security, Office 2010. De skall jag radera samt uppdatera Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Program som är installerade skapar ju inga processer. Det är ju sådant som startar med Windows och systemets behov, som avgör.. Såg att jag hade 59 processer på min nya HP Compaq Elite 8300 AIO, med Windows 7 Pro och köpt för en dryg månad sedan och rensad på det mesta som var medskickat. Så det där ser ju olika ut från dator till dator och vilket märke det är och om det är en laptop eller en stationär. Dom futtiga sekunder det handlar om, beror ju för det mesta på, hur mycket Ramminne man har i sin dator, när det gäller uppstart och snabbhet. Tar uppstarten mer en 1 minut, bör man se över, vilket som behövs. Mer minne eller köpa nytt, beroende på datorns ålder, förstås.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det skapar processer i och med att programmen startas också. Men det visade sig inte vara så många utan bara McAfee och Office 2010. På Office 2010 var det någon form av startprogram som gick igång. De flesta programmen är en hel drös VAIO program för allt möjligt och här vet jag inte riktigt vad jag kan ta bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...