Gå till innehåll

Kan inte aktivera win


Belsebub

Recommended Posts

Har flyttat över min hårdddisk (ssd) från laptop till min nya htpc med win 8 pro. Och nu kan jag inte aktivera windows på min htpc. står att den här licensen redan används på en dator. Jag har testat ringa och mata in över telefon, men de säger bara att de inte kan hitta numret eller nåt sånt.

 

Hur gör jag?

 

En annan fråga, hur vet jag om jag har 32 eller 64-bitarsversion? min laptop klarade bara 32 men min nya htpc klara 64 och jag vill ju självklart uttnyttja det. Men innebär det då att jag måste köpa ett nytt win 64 bitar om jag nu inte har det?

Redigerad av Belsebub
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som jag har 32-bitars. Kan jag uppgradera lite smidigt ifrån internet från 32 till 64 någonstans? Kommer det kosta fullpris?

 

64 bit är inte dyrare än 32 bit, det är samma pris. Du kan välja vilket om du har nyckeln.

Sedan är inte 64-bit någon vinning, om du har 4GB ram, däremot klarar 64-bit hantera ram däröver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du köpt Windows 8 separat, och i så fall hur och vilken licenstyp, eller följde det med din bärbara dator?

Gäller det den HTPC som du har i signaturen?

Den har ju bara 1 GB RAM och du har ingen nytta av att ha 64-bitars Windows i stället för 32-bitars, tvärtom får du troligen sämre prestanda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Jag har inte varit inne här på säkert två år så informationen om mina burkar nedan stämmer inte alls :) Jag har köpt en ny HTPC med 8gb ram så därför tänkte jag att 64bit är nödvändigt. 

 

Jag har nu köpt win 8 pro för nedladdning genom ms store så jag kan installera 64 bit på nytt. De har dragit pengar på mitt kort och köpet har gått igenom. Men efter det steget får jag upp den här texten: 

 

"Tack för din beställning. Din beställning behandlas och du meddelas om resultatet inom kort."

 

Jag har inte fått något mail om köpet och jag har heller ingen beställningshistorik i ms store.

 

Ska jag inte kunna ladda ner win nu med en gång eller ska de manuellt kontrollera min order innan jag kan ladda ner det? Känns lite småskumt det här. Brukar det gå till så här?

 

EDIT: Nu har jag uppdaterat informationen om mina burkar :)

Redigerad av Belsebub
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...