Gå till innehåll

Hitta liknande musik?


Recommended Posts

Det finns ju appar som Shazam, Soundhound, MusiXmatch osv med vilka man kan identifiera musik genom att låta appen lyssna på en låt som spelas upp och det funkar ju nästan obegripligt bra i de flesta fall. Men finns det någon app eller liknande som medvetet är lite sämre på att hitta rätt? :)  Vad jag är ute efter är att kunna hitta låtar som liknar den man lyssnar på, för att på så sätt kunna hitta ny musik som man kan tänkas gilla. 

Någon som förstår vad jag menar och har något tips?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Sierra: De där utgår tyvärr från ett artistnamn, precis som den "liknande artister" info som redan finns i Spotify. Jag tycker det funkar väldigt dåligt eftersom artister ofta har ett ganska varierat utbud av låtar (ibland tycker man motsatsen men när man letar såhär så inser man att de faktiskt har det :) ). Så jag vill därför att den ska lyssna på just den låten jag spelar och rekommendera liknande låtar.

 

@DAson: Det låter som samma sak som de apparna jag nämner. Det är alltså inte att veta vilken låt jag spelar jag är ute efter, utan hitta liknande låtar.

 

Men tack båda för visat intresse. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...