Gå till innehåll

Mitt tangentbord i Windows 8.1 Pro


CGD

Recommended Posts

Jag har precis kört Uppgraderingsassistenten för Windows 8. Uppgraderingsassistenten för Windows 8.1 går inte köra i Windows XP.

Jag kan få problem med mitt tangentbord och mus. Jag har Wireless Optical Desktop Elite och kan inte hitta någon drivrutin för Windows 8.1 64 bit eller ens Windows 8.

Blir jag tvungen att köpa nytt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta tangentbord har bara drivrutiner för Windows 7 publicerade, och vissa endast för MacOS, men ser ju ut som att det ska fungera ändå eftersom du kan skriva på det :)

 

Men om du ändå vill ha något kan du prova om MS M&k center fungerar, http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=35558

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en vanlig XP dator är väl risken att den blir seg och långsam med Windows 8.1. Med tanke på att XP är ett så "lättdrivet" system.

Bäst kolla upp innan en ev, uppgradering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta tangentbord har bara drivrutiner för Windows 7 publicerade, och vissa endast för MacOS, 

 

Nu gjorde du ett tankefel där?

ALLA trådlösa keyboard/möss fungerar utan drivrutiner, "det är "antenn" emellan, antenner kräver inte drivers - än :)

Däremot kanske det är några snabbknappar på keyboardet som inte fungerar, men de flesta lär funka utan drivers även där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju just det med snabbtangenterna.

Jag tror att datorn i det skick den är idag inte har några som helst problem med att köra Windows 8.1. Dessutom är datorn nu på gång att uppdateras en bit i taget så att det snart är en annan dator.

Men jag gillar det här tangentbordet riktigt bra och har lite problem med att hitta ett annat nyare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...