Jump to content

Mitt tangentbord i Windows 8.1 Pro

CGD
 Share

Recommended Posts

Jag har precis kört Uppgraderingsassistenten för Windows 8. Uppgraderingsassistenten för Windows 8.1 går inte köra i Windows XP.

Jag kan få problem med mitt tangentbord och mus. Jag har Wireless Optical Desktop Elite och kan inte hitta någon drivrutin för Windows 8.1 64 bit eller ens Windows 8.

Blir jag tvungen att köpa nytt?

De flesta tangentbord har bara drivrutiner för Windows 7 publicerade, och vissa endast för MacOS, men ser ju ut som att det ska fungera ändå eftersom du kan skriva på det :)

Men om du ändå vill ha något kan du prova om MS M&k center fungerar, http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=35558

De flesta tangentbord har bara drivrutiner för Windows 7 publicerade, och vissa endast för MacOS, 

Nu gjorde du ett tankefel där?

ALLA trådlösa keyboard/möss fungerar utan drivrutiner, "det är "antenn" emellan, antenner kräver inte drivers - än :)

Däremot kanske det är några snabbknappar på keyboardet som inte fungerar, men de flesta lär funka utan drivers även där

Det är ju just det med snabbtangenterna.

Jag tror att datorn i det skick den är idag inte har några som helst problem med att köra Windows 8.1. Dessutom är datorn nu på gång att uppdateras en bit i taget så att det snart är en annan dator.

Men jag gillar det här tangentbordet riktigt bra och har lite problem med att hitta ett annat nyare.