Gå till innehåll

Hemgrupp


Gå till lösning Löst av hasse99910,

Recommended Posts

Har 2 st. datorer med Win 7 i båda, och jag kan inte dela filer i min hemgrupp.

Båda datorerna kan logga in i hemgruppen och jag ser filerna som är delade, men det händer inget när jag klickar på en ikon, t.ex. "Bilder".

Timglaset snurrar några varv men det händer inget mera.

 

Har klickat i "Dela med" >Hemgrupp (Läsa/Skriva) i "Biblioteket".

 

Tips tages emot tacksamt.

 

Har fungerat förut, men inte nu.

Klickar jag på någon ikon i "Hemgrupp"-mappen och vill se "Egenskaper", står det "Egenskaper för det här objektet är inte tillgängliga".

 

Har "Googlat" utan något bra svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv haft problem med Hemgrupp och lade ner det efter en hel del testande. Fick aldrig skiten att fungera fullt ut. Kör delade mappar på en NAS som samtliga datorer i nätverket har tillgång till och har fungerat mycket bättre än vad Hemgrupp gjorde. Ingen lösning på problemet men en beskrivning av mina egna liknande problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Jag har själv haft problem med Hemgrupp och lade ner det efter en hel del testande. Fick aldrig skiten att fungera fullt ut. Kör delade mappar på en NAS som samtliga datorer i nätverket har tillgång till och har fungerat mycket bättre än vad Hemgrupp gjorde. Ingen lösning på problemet men en beskrivning av mina egna liknande problem.

 

Har fått det att fungera förut och tyckt det varit smidigt, men nu fungerar det inte.

Bara så att jag kan se den andra datorn och mapparna, men att öppna de, tji fick jag...

 

Man tack för svaret och God Jul.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...