Gå till innehåll

Kommer ej åt min hemsida


Director

Recommended Posts

Nu kommer jag plötsligt åt min gamla wiki-site igen. Fast leverantören har flyttat den till en annan adress. Förut var det wiki-site.com nu är det freewiki.in. Men nu svarar inte min fria DNS-server i stället. Kommer åt den via webbsida och kan logga  in och kolla den. Men vid anrop mot adressen går det inte.

 

Nu kommer jag inte åt min gamla wiki-site igen! Och DNS-en till snell.se fungerar igen! Att dessa två problem skulle ha med varandra att göra är väl lite ortoligt. Men ett egendomligt sammaträffande.

Frågan kvarstår, vad är det som händer med DNS-er, routrar och IP-adresser ute på nätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr inte fått över någon annan dator ännu så jag har inte kunnat kolla om problemet ligger hos bredbandsleverantören eller i min burk. Sidan jag inte kommer åt kommer att läggas ner vid månadsskiftet april/maj, så jag kommer inte så mycket längre med detta.

Jag vill dock passa på att tacka alla för hjälpen med att försöka lösa problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad · Gömd av Manneman, April 24, 2014 - Ingen hjälp... bara postcount
Gömd av Manneman, April 24, 2014 - Ingen hjälp... bara postcount

Jättesvårt att "säga" vad det kan vara för problem. Skulle nog vilja sättä fingrarna

i "syltburken" och kolla hur den är "bestyckad". :)

Länk till kommentar

Jag går nog på mitt tidigare inlägg,,, det här är ju en riktig "undra sa flundra" fråga, och utan att någon tar illa vid sig vill jag hoppas. Kan inte skriva exakt vad det kan vara,, men jag hoppas på förståelse ;)

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...