Gå till innehåll

Dovado Tiny 3G/4G-router (den lilla fyrkantiga)


Recommended Posts

Är det någon som vet vilka USB modem som den stöder, har sökt men finner det inte .. vilka märken har jag dock funnit men det är sifferbetäckningen som är av vikt.

 

Sen funderar jag om det finns någon iställning som stänger av modemet.....

 

Morsan har en sådan som inte beter sig riktigt som den skall...

 

Den fungerar jättebra i några timmar sedan slår den ifrån och man kan inte ansluta till den igen utan då får man starta om den.... jag har flera routrar och på dom är det inga sådana problem utan dom tuffar på hur länge som helst....

 

Någon som vet vad det är för fel... 

 

Har senaste uppdateringen till den vad jag vet....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns här: http://www.dovado.com/index.php/sv/support/modem

 

Kolla i respektive 4G och 3g-lista...

 

Har du sen problem med nerkopplingar så kan det både bero på en felaktig router och felaktigt modem. Du har testat att dra ur modemet och trycka in det igen? Kan vara en början för att utröna var felet ligger. Likaså att köra modemet direkt i datorn istället för att köra genom rotern. Funkar det så är det ju sannolikt routern som spökar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan i princip noll om  den routern,, men den ska inte "släppa" som du beskriver.
En fundering av din beskrivning är att möjligtvis att den tappar dns, en annan är att den helt enkelt inte är ok. Väldigt osäker om vad det kan vara, cyklar lite dessutom.

 

Edit : kom att tänka på en annan sak, om det fungerar med 3-4G, det kan ju vara en schysst 40 taggare som ställer sig i mellan. Så i det stora hela får du nog gå på älgjakt om det inte finns en annan lösning , förutsatt att det är inte fel på modemet/routern :P Det kan bildas en radioskugga av någon anledning

som jag försöker att utröna. Du hittar nog felet och jag vill ge dig lite funderingar om vad det kan vara

för fel

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju att den "släpper" vilket den inte borde göra, det fungerar "i princip" med vilken drivrutin som helst. Tycker nog att det är fel på mjukvaran på ngt sätt.

 

Edit : sedan vet jag inte om man kalla 40 taggare för mjukvara,, någon form av radioskugga skulle jag kunna tänka mig om anslutningen droppar

 

Funderade lite mer :

En annan fråga, körs den via en mobil ? Det blir knasboll på knasboll och jättesvårt att leta efter fel.
Det är sällan att det är fel på den typen av maskinvara, dock kan ju allting hända.
Dessutom kan jag vara på fel spår.

 

Sedan om du hittar "svaret" vore jag tacksam om du kan skriva ett par rader och tala om vad det har varit

för fel, dessutom kan andra ha nytta av det

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet vilka USB modem som den stöder, har sökt men finner det inte .. vilka märken har jag dock funnit men det är sifferbetäckningen som är av vikt.

 

Sen funderar jag om det finns någon iställning som stänger av modemet.....

 

Morsan har en sådan som inte beter sig riktigt som den skall...

 

Den fungerar jättebra i några timmar sedan slår den ifrån och man kan inte ansluta till den igen utan då får man starta om den.... jag har flera routrar och på dom är det inga sådana problem utan dom tuffar på hur länge som helst....

 

Någon som vet vad det är för fel... 

 

Har senaste uppdateringen till den vad jag vet....

 

Hur är det med lysdioder och liknande när internetanslutningen försvinner?

 

Kan det tänkas att den överhettas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den blir ju varm vare sig den är Direkt i datorn eller i routern...

 

Men det blir min router också om man använder den ordentligt....

 

Man skulle vilja ha den i kylpåse så den svalkas ner lite....

 

Har flera andra usb moden men dom är låsta till andra operatörer och jag tänker inte betala för att låsa upp om det inte det är det problemet....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PCGuiden:

Inte så att modemet har en inställning för att koppla ner vid inaktivitet? en annan sak du kan prova är att i inställningarna "låsa" den till 3 eller 4g vilket som används och fungerar bäst för att undvika att den hoppar mellan näten och se om detta gör att det fungerar bättre.

http://www.dovado.com/sv/support/mjukvara

Kom en ny uppgradering till modemet denna veckan (2014-04-23), kanske en uppdatering kan vara på sin plats.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plastiq:

Kan kolla på det där

 

si3rra:

Jag har sett  uppdateringen...

 

Jag har faktiskt låst det till 3G 

 

Det där med inaktivitet skall jag kolla upp....

 

Men det får blir senare har fanimej fullbokat denna veckan med en massa som skall göras...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...