Gå till innehåll

Newsner


Hampus

Recommended Posts

Hej!

Problem med siten Newsner, när jag klickat på länken tar det lååååååååååång ( minuter) tid innan sidan  öppnas, i övrigt så har jag bra speed till andra siter.

IE11, har även testat med Chrome men samma resultat. Är det måntro en överbelastad site?

 

http://newsner.com/

 

Hampus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju mest för information, men kan ju också vara så att sidan har massa reklam som tar tid att ladda, eller så är sidan bara tillfälligt överbelastad.

Eller kvarstår problemet fortfarande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok! Jo så sant att veta att det inte ligger ett generellt fel hos siten är ju bra info. :)

Ja problemet kvarstår, och det enda jag försökt med är att inaktivera  blockering av popup-fönster men ingen skillnad.

Problemet fanns redan under gårdagen, men jag avvaktade med tanke på att det kunde  vara en tillfällig överbelastning.

Dessbättre är det ju ingen viktig site, men man blir lite "tjurig" om man inte lyckas lösa problemet, utan måste se sig besegrad av Cyberspace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag har en AIR:LINK 1000G, men tydligen är det något i min konfiguration som bromsar något oerhört, men jag kommer till hemsidan efter sådär 5-10 minuter,

men när  jag då klickar på interna länkar så är det ungefär lika illa.

Men jag ska testa senare ikväll, med min bärbara, och även via min smartphone, och se vad som "händer"

Redigerad av Hampus
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja igår så gjorde jag test med min bärbara dator, samt smartphone, och inga som helst problem att komma in på Newsner.

Jag gick  igenom inställningarna på webläsaren   och återställde till standardvärde MEN problemet finns kvar när det gäller min huvuddator.

Jag har samma säkerhetsprogram i båda datorerna. F-Secure som tillhandahålls av min bredbandsleverantör Bredbandsbolaget.

Så frågan är var jag ska "gräva" vidare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ja man får nog anse sig besegrad av Windows 7, för  någonstans i min dator finns nåt skräp. som lyckas med det outgrundliga att "spärra" ut mig från EN hemsida,

bland alla 1000-tals man besökt sedan 2011 från min stationära dator.

:angry:  :angry:  :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sidan verkar inte speciellt tungdriven... Men jag märker en grym skillnad på sidan på min högprestanda-dator och en dator med lägre specifikationer. Fick lite YouTube-känsla... den kan vara trög på en äldre dator med lägre spec

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog varit lite otydlig märker jag, för det är nog inte frågan om något kapacitetsproblem, jag kommer utan problem in på sidan  med min  klena bärbara Toshiba, samt Smartphone, men när det gäller min stationära dator så är det i princip stopp, ibland har den legat och "jobbat" i timmar mot newsner utan något resultat. Det där att jag kom in på sidan har bara hänt en gång, och den gången så var sidan ganska "förvanskad" det som visades var enbart interna länkar, så nog är min teori något "skräp" i min dator.

Vill tillägga att i övrigt har jag mycket bra speed både till hemsidor och You-Tube.

Min dator.

 

Modellnamn Acer AG3610_H Typ av processor Intel Core i7 Nummer 2600 Antal kärnor (cores) 4 Hastighet (GHz) 3,4 CPU Cache 8 MB RAM (typ) DDR3 RAM (MB) 16384 RAM - Hastighet (MHz) 1333 RAM - Portar (totalt) 4 Antal hårddiskar 2 Kapacitet (GB) 1TB HDD+128 SSD

 

Samtidigt som jag skrev inlägget ovan 08:39 så försökte jag öppna newsner, och nu  vid 12-tiden så kom jag in, till en förvanskad sida som jag bifogar bilder av.

hmm kan det ha något med bilder att göra, och jo klickar jag på någon länkarna på sidan så är det samma problem (kommer inte vidare)

post-6630-0-39370300-1413800223_thumb.jp

post-6630-0-30435700-1413800243_thumb.jp

Redigerad av Hampus
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat att rensa och återställa IE 11 men problemet kvarstår, dessutom så funkar det inte med Chrome eller Firefox, problemet är detsamma, som snabbast har sidan  dykt upp efter 30 minuter och som längst 5 timmar.

 

I övrigt har jag testat med att stänga ner all säkerhet

Kopplat förbi routern, men det hjälper inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...