Gå till innehåll

Kalender till Office Outlook 2007


Recommended Posts

Hurdå "tar nu slut"??? Jag bläddrade till 2035, längre räknar jag inte med att leva.

Vad helgdagarna beträffar så är dom fasta helgdagarna inkluderade ända till 2028 och dom med flytande datum, till 2020. Detta gäller alltså Office 2007

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Office Outlook 2007 och den sista notering i kalendern jag har är från 8 November i år

Jag kanske måste specificera vad jag menar med kalender. I en kalender skall först och främst alla helger vara med men gärna också andra saker som kan vara utav intresse. Olika speciella dagar, när det är fullmåne och kanske även namnsdagar. Eftersom helger skiljer sig mellan olika länder så måste det vara en svensk kalender.

Fram till nu har jag använt en kalender som en svensk man skrev och som var lätt att läsa in i Outlook. Men tyvärr gjorde jag nog något fel när jag satte ihop min nya dator så jag råkade bli av med just den katalog där alla uppgifter om denna kalender stod.

 

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns några kalenderfiler för 2014 i alla fall... bara att importera om du vill ha Helgdagar, Månfaser och/eller "Bra fiske".

http://www.rosenholm.com/kalender/

 

Edit:

Efter en snabb titt på filerna ovan, kan jag konstatera att det är en barnlek att göra "egna" kalenderfiler. Vill du redan nu fixa helgdagarna för 2015, är det bara att öppna .csv-filen för 2014 i t.ex Notepad++ (eller annan textredigerare) och redigera med 2015 års kalender som förlaga. Spara och importera, så är det klart.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gsb. Det ser inte ut på samma sätt i 2007. Men jag vet var jag skall lägga till helger och har tidigare gjort så. Men nu gjorde jag det igen och det dök upp några helger till.

 

E-son. Rätt bra sida. Skulle vara helt perfekt om han inte på varje inlägg lade till sin hemaideadress.

Kan man öppna hans filer i något annat program och redigera bort den delen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...