Gå till innehåll

Technical prewiew kontra Personal prewied win 10


Beldia

Recommended Posts

Kör win 10 technical prewiew och är jättenöjd med operativet. Men jag har en fundering i Januari kommer det ju en Personal prewiew.

 

Kan man fortsätta att köra technical versionen eller tycker ni att man ska gå över till personal versionen.

 

Jag använder min endast för mitt hemmanätverk, håller på med att redigera film och och bilder i Photoshop, Spelar även lite spel.

Testar även lite olika program emellan åt

 

Känner att jag inte har någon lust att installera om allt nu när det fungerar så bra för mig. Win 10 fungerar ju mycket bättre än win 8.1 versionen som jag har. 

 

Och vist när man kör technical versionen så kommer det mer nya grejor än i den vanliga versionen.'

 

Tänkte ni som är mer insatta o klokare än vad jag är, Hur skulle ni göra?

 

(ursäkta alla stavfel är ordblind)

 

 

 

MVH

 

 

Beldia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Technical Preview upphör 15 april 2015

 

Om du kör Technical Preview skickar vi från och med 1 april 2015 påminnelser om att det är dags att uppgradera till en nyare version.

 

.....

 

Så man kanske inte behöver ta bort technical preview och installera om till Personal Preview, utan det kanske kommer via Windows uppdateringar ?

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sagt att det ska bli en övergång som är lättare än tidigare uppgraderingar mellan OS. Men eftersom MS inte ens verkar ha bestämt sig om det ska bli kostnadsfritt ännu så är det nog för tidigt att säga hur det kommer bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...