Gå till innehåll

Hur få ner hela SP1 efter återställning?


tekla

Recommended Posts

Hej! Det finns en mängd inlägg om SP1 och jag har läst på på supportsidan. Där rekommenderar man att ta ner SP1 via Windows Update. Enligt mina uppdateringar finns den redan (fast det gick för "fort) och den är inte fullständig. Ytterligare försök har altså misslyckats. Svårigheten ligger i att identifiera vilka uppdateringar som ingår i SP1. I annat fall måste jag avinstallera en stor mänga uppdateringar och sedan prova igen att ta ner SP1. Skulle gärna ha en vink om det är värt försöket! Dvs jag måste nog, för jag kunde inte ens ladda ner IE 10, som jag vänligt fick tips om här på forumet.

Härligt i alla fall att det alltid finns folk här som har något att tipsa om!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, men funderar också på om det finns ett pack för allt som kommit efter sp1 , skulle ju vara smidigt om man kunde ha det på ett usbminne , så man slipper att vara beroende av internet, och ladda ner det i förväg. Det är ju en del uppdateringar som skall göras vid en ominstallation av Win 7

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, men funderar också på om det finns ett pack för allt som kommit efter sp1 , skulle ju vara smidigt om man kunde ha det på ett usbminne , så man slipper att vara beroende av internet, och ladda ner det i förväg. Det är ju en del uppdateringar som skall göras vid en ominstallation av Win 7

Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

http://www.windowsupdatesdownloader.com/

eller

http://www.majorgeeks.com/files/details/windows_hotfix_downloader.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här fick jag faktiskt ner hela SP1 via Windows Update, vilket rekommenderas på Microsoftlänken: 1) Tog ner alla viktiga uppdateringar som jag lagt åt sidan eller som inte funkat första försöket. En viktig sådan är KB2454826, den fick jag tag i. Sen gick det bra att ta ner hela paketet; Man ska ha gott om tid...

Tack igen för feed-back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P.S. 

Vad gäller SP1 kan jag meddela att jag gjorde om en hel återställning (och var ännu noggrannare) och det hjälpte.. Det blev enklare att få ner SP1 och den ligger dessutom i dialogrutan när jag högerklickar på "Dator"/ Egenskaper...  Så tydligen har jag nu en "nyare" W7 än när jag köpte min laptop (Acer Aspire) 2011. KB2454826 är intressant nog en "valfri" uppdatering.

Nu kom IE 11 på uppdateringar! Sent igår insåg jag att jag hade en 32-bitars version av IE 8 liggande (dvs inte på program men i programlistan) och tänkte att om jag tar bort den (även om "bara" en genväg) så kanske det händer nåt. Och vips kom IE 11 plus en mängd andra uppdateringar farande. Fasen vad man måste tänka när det händer grejer. Det går ett par år mellan varven så jag hinner lägga av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...