Gå till innehåll

Trådlöst tangentbord.


Niicke

Recommended Posts

Hej!

 

I December köpte jag mig en ny laptop, Acer och trådlös mus/tangentbord som jag har pluggat in i ett USB port. När jag startar datorn så fungerar bara den trådlösa musen och inte tangentbordet men när jag trycker på "starta om datorn" så fungerar mitt trådlösa tangentbord. Jag måste alltså starta min dator två gånger för att mitt tangetbord ska fungera. Det här problemet hade jag inte i början, det kom över en natt bara. Hur kommer detta sig och hur löser jag problemet?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv haft jätteproblem med tangentbord/mus-kombo från Microsoft men garanterat inte samma modell som du köpt för min köptes för närmare 10 år sedan.

 

Har du provat att plugga i USB-kontakten i annan kontakt eftersom det då sker en ominstallation?

 

Man ska undvika trådlöst så mycket det går, just pga problem typ detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som freede tipsar prova en annan USB port. 

Eller kanske prova att inaktivera "USB Settings/USB selective suspend setting" under avancerade strömsparinställningar.

 

 

Man ska undvika trådlöst så mycket det går, just pga problem typ detta.

Det där är nästan lika tramsigt som att undvika datorer för att det finns problem med sådana. Allt trådlöst är inte perfekt, men det är mycket annat kring datorer som inte heller är det. Men trådlöst har åtminstone blivit betydligt stabilare än det var för 10 år sedan. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...