Gå till innehåll

Problem efter att ha bytt virus skydd


Lenovo W8

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Jag försökte ladda ner avast först men funkade inte alls sedan provade jag AVG 2015 gratis program

då har man både det virusskyddet på samtidigt som Defender & det stod det om man körde den & detta skydd

 kunde det göra datorn långsammare men  har försökt tt stänga av Defender men det går ej

vad ska jag göra för vissa sidor kommer jag inte längre in på pga av AVG skyddet o detta problem.

dom enstaka sidor jag inte kommer in på sår det tex error in loading: scripts/getconfig.php

Hade Mcafee security innan som gick ut  & det funkade perfekt utan problem

Redigerad av Manneman
TS citerat sig själv
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kört MCPR från McAfee för att få bort allt av det antivirusprogrammet?

Om det finns rester kvar så kan de störa det nya antivirusprogrammet.

MCPR: http://service.mcafee.com/FAQDocument.aspx?id=TS101331

 

Det är meningen att Defender ska stänga av sig automatiskt när du installerar ett annat antivirusprogram. Är du säker på att Defender är igång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Defender är på men jag valde att ta  bort ACG som struade med  detta & valde istället Panda & då funkade allt precis som vanligt även där är Defender på men det gick ett tag & inget strulade  men så började det igen  med att jag inte kunde komma in på flera sidor  stod att jag skulle hämta sidan igen men det funkade inte osv. jag kommer in överallt som innan jag bytte virusskydd 

har raderat allt som har med Mcafee att göra  så inget finns kvar men tror som sagt att man ska stänga av Defender men hittar inte nåt så jag kan det  är ej som på min andra dator med Windows 7.

så hur stänger jag av Defender när jag har Panda internet security 2015 ?

Redigerad av Lenovo W8
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade Mcafee security förut gratis version som gick ut nu så jag laddade ner först AVG men det funkade ej så jag tog Panda security 2015 istället & det funkade bra till en början men sen började det strula så då kom jag inte in på flera sidor utan det stod så här på dessa sidor :

 DNS-sökningen misslyckades. DNS är den webbtjänst som översätter webbplatsnamnet till dess Internetadress. Felet beror vanligtvis på att det inte finns någon anslutning till Internet eller att nätverket inte konfigurerats på rätt sätt. Det kan också orsakas av att en DNS-server inte svarar eller att en brandvägg hindrar Google Chrome från att ansluta till nätverket.

 

har trådlöst modem & det är upplopplat så där är inte felet men anar att det kan vara för att Defender körs tillsammans med Panda & det gör detta fel.

men har sökt efter Defender  men hittar inget där man kan avaktivera den är ju inte som på W7 så det är inte lätt.

Finns inget där jag kan avaktivera Defender alls  så vet ni hur jag ska göra för att datorn ska bli som innan virus skydds bytet ?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svar  glömde säga att jag har windows 8 & hade först AVG & vet sen  förut att det är bra  men varken det eller Panda funkar att surfa med nu 

för jag kommer knappt in på sidor nu  som innan Mcafee gick ut o togs bort.

så jag behöver ej ett virus skydd om jag har Defender ,trodde jag var tvungen till det 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett antivirus utan brandvägg borde inte påverka din internetuppkoppling men prova köra dessa AVinstallationverktyg

 

Mcafee - http://us.mcafee.com/apps/supporttools/mcpr/mcpr.asp

AVG remover - http://www.avg.com/se-en/utilities

Panta antivirus - http://www.pandasecurity.com/sweden/homeusers/support/card?id=55509

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...