Gå till innehåll

Livslängd för SSD?


Gå till lösning Löst av Hans42,

Recommended Posts

1. Jag läser litet här och där att SSD inte har så lång livslängd, orkar inte med så många skrivningar som helst. Jag har en Samsung SSD 840 EVO 250 GB ATA Device i min desktop. Den används praktiskt taget endast för att köra Win 8.1. Annan data lagras på andra direktanslutna HDD  eller i NAS.

 

2. I min laptop har jag en likadan SSD. Jag använder inte denna dator speciellt mycket. Bör jag återinstallera den HDD som följde med laptopen när den inköptes? Verkar väl litet tveksamt?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De första SDD:erna klarade inte så många skrivningar men nu är det så många skrivningar att man får skriva åtskilliga GB till dem varje dag i många år innan de tar slut av den anledningen. Du kan kolla in SSD-länkarna som finns i inlägget http://eforum.idg.se/topic/338965-tips-ssd-och-h%C3%A5rddiskar/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

2. I min laptop har jag en likadan SSD. Jag använder inte denna dator speciellt mycket. Bör jag återinstallera den HDD som följde med laptopen när den inköptes? Verkar väl litet tveksamt?

När du redan köpt den så är det bättre att fortsätta använda den och byta till den gamla efter ett eventuellt haveri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...