Gå till innehåll

Samsung Ace 4 problem efter app uppdatering ( Löst )


Samuel_1975

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Hejsan!

 

Vet nån var man kan få tag i en direkt länk med Android 4.4.4 Rom för efter jag uppdatera en app på min Android så fungerar inte det att logga in på min mobil och behöver en Rom för att återställa allt ifrån noll, något slimmad version om ni vet någon med utan Knox,

 

Vill ha det lätaste sätt att ladda ner en rom till Android

 

Detta ja ladda ner va ifrån play butiken https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kingouser.com&hl=sv    Jag kan inte rekommendera nån att uppdatera med den app för då risken att ni åker på samma sak som mig att ni måste återställa om allt på mobilen,

 

hoppas att nån av er har en direkt länk med Rom som jag kan sätta på ett minnes kort direkt och köra ifrån boot,

har aldrig kört Rom eller recovery på en telefon men ett måste nu med mera då man inte vill råka illa ut igen,

 

MvH

Samuel

 

Hejsan!

 

Vet nån var man kan få tag i en direkt länk med Android 4.4.4 Rom för efter jag uppdatera en app på min Android så fungerar inte det att logga in på min mobil och behöver en Rom för att återställa allt ifrån noll, något slimmad version om ni vet någon med utan Knox,

 

Vill ha det lätaste sätt att ladda ner en rom till Android

 

Detta ja ladda ner va ifrån play butiken https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kingouser.com&hl=sv    Jag kan inte rekommendera nån att uppdatera med den app för då risken att ni åker på samma sak som mig att ni måste återställa om allt på mobilen,

 

hoppas att nån av er har en direkt länk med Rom som jag kan sätta på ett minnes kort direkt och köra ifrån boot,

har aldrig kört Rom eller recovery på en telefon men ett måste nu med mera då man inte vill råka illa ut igen,

 

MvH

Samuel

Redigerad av Samuel_1975
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vilket läge har telefonen låst sig? I vissa fall räcker det att starta i recovery läge och sedan starta om som vanligt. Fungerar inte det, har du "bricked" och behöver återställas..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag har startat om man den låser sig på och stannar bara på logo Samsung och vill inte jobba vidare, så detta gäller en helt nollställning,

om jag får igång min telefon vill ja då ej uppdatera den med denna app igen som det skulle göras och rekommendera igen att uppdatera med denna app,

 

---------

 

vilken är för svenska med rom så man väljer rätt ifrån början ?

Redigerad av Samuel_1975
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Samsung Ace 4 SM-G357FZ Android 4.4.4 men resten kommer jag inte ihåg,

 

Det gör inget att det är på Engelska så länge jag har tangentbord på svenska,

vet inte vilken rom jag ska vilja bara på denna sida jag fick så det blir rätt ifrån början,

Är lite trött och seg idag,

Är rätt ny på Rom och har aldrig haft sådant fel efter ja har uppdaterat en app

Redigerad av Samuel_1975
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jo du ska man pack upp filen eller rar filen för jag har satt på den i ett minnes kort men när jag går på boot så står det Downloading... Do not turn off target !!

 

 

Värkar ja inte kommer så långt just nu är trött,

 

får tacka för hjälpen så länge och ska ta det lugnt och annars får extra huvudvärk idag och det orkar jag inte med,

 

ha det bra mvh Samuel

Redigerad av Samuel_1975
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte hitta min enhet på datorn så Odin blir inte lätt att använda då,

vill helst inte skaffa en ny telefon för att en app fick min telefon att bli så här,

 

nästa gång blir den en vanlig knapp telefon och en surfplatta då ja behöver inte internet annars via telefon men bra till wifi,

 

Tack för hjälpen och just nu orkar ja inte lägga mer tid på min telefon idag,

 

/Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Om du följer anvisningarna som ovanstående personer skriver så ska allt fungera korrekt. Obs: Att innan du börjar använda odin så rekommenderar jag att plast bakstycket tas bort först. Detta för att ej komma åt knapparna på telefonen då du skall ta bort batteriet efter du kört odin, mycket lätt hänt. Jag har själv 2 likadana telefoner och har rootat båda via odin som fungerar 100% korrekt

 

Får du inte detta att fungera med telefonen så kan jag hjälpa dig. Troliga problem som du har är usb drivrutin till telefonen kontra filändelsen "tar"

 

Börja med att installera detta program   http://www.samsung.com/se/support/usefulsoftware/KIES/  Då får telefonen drivrutiner automatisk för usb

 

Jag kan skicka dig korrekta filer här i veckan om du inte lyckas.

 

Det fungerar med Windows 7-10 32/64bit, jag själv körde med 10:an 64bit

Redigerad av IT doktorn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...