Manneman Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Blev plötsligt lite konfunderad över en sak... Satt och kollade lite i Store och passade på att gå över inställningarna. Märker att jag inte kan ändra från Automatiska till Manuella uppdateringar. Alternativet är gråtonat och oanvändbart. Under står det "kontakta din systemadministratör om du vill ändra dessa inställningar". What gives? Tillåts vi inte ändra detta själva? // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Kollade upp i Min Store/app och där gick det bra att ändra till manuellt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted August 5, 2015 Author Share Posted August 5, 2015 Undrar om detta är en "biverkning" från Insidertiden, vilket jag gått ur efter att 10an släpptes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Jag kollade också, samma som dig Manneman. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution Cecilia Posted August 5, 2015 Solution Share Posted August 5, 2015 Har ni Windows 10 Home eller Pro, utifall att skillnaden beror på det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted August 5, 2015 Author Share Posted August 5, 2015 Home! Inväntar svar från Microsoft, men om någon härinne sitter på en lösning så uppskattas det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Sitter med Win 10 Home, clean install och alternativet är också gråtonat för mig i Store. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Man kan ju inte stänga av vanliga Windows-uppdateringar i Home så det är kanske samma sak med app-uppdateringarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Det borde väl gå att stänga av tjänsten "Windows Update" eller går inte det heller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Lär gå att stänga av automatisk Windows Update med lite pillande i registret: http://www.sweclockers.com/forum/post/15582582 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Sitter med Win 10 Home, clean install och alternativet är också gråtonat även för mig i Store. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Kan det bero på att jag har Win 10 PRO, som det fungerar att stänga/öppna appen?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted August 8, 2015 Author Share Posted August 8, 2015 Det ska vara precis som Cecilia skrev ovan... automatiska uppdateringar är påtvingat i Home Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts