haki08 Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 På Facebook kan jag inte se videor när jag klickar på bilden. Det blir en svart skärm, ibland grön skärm. Bara ljudet spelas upp. Det fungerar på Youtube. Vad gör jag för att få det att funka? Hasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 I vilken/vilka webbläsare blir de så? Fungerar det i någon webbläsare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haki08 Posted August 6, 2015 Author Share Posted August 6, 2015 (edited) I vilken/vilka webbläsare blir de så? Fungerar det i någon webbläsare? i Firefox, Chrome och W Edge. Så här visas det oftast. se bif. bild Edited August 6, 2015 by haki08 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 (edited) Funkar hos mig i både IE11 och nya Edge. Både egna och andras filmer, ska sägas! Edited August 6, 2015 by OlleBull Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Du kan se om det hjälper att ändra GPU-rendering i Internet Explorer. Det gör du så här:Menyval: InternetalternativPå fliken Avancerat, ändrar du valet Använd programvarurendering i stället för GPU-rendering. Är det hela skärmen eller bara rutan med själva videon som blir grön med prickar? Om det är hela skärmen kan det vara problem med grafikkortet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haki08 Posted August 6, 2015 Author Share Posted August 6, 2015 Det är bara videobilden som blir grön. Jag har Windows Edge och den ser annorlunda ut än IE. Jag hittar inte motsvarande inställningar i den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Fungerar det med FB-videos i Internet Explorer? I Firefox är motsvarande inställning här: Tillägg - Avancerat till vänster - Använd om möjligt hårdvaruacceleration Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haki08 Posted August 6, 2015 Author Share Posted August 6, 2015 Det fungerar inte på FB i någon av browserna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 (edited) https://forums.adobe.com/thread/657557?start=0&tstart=0 http://www.labnol.org/software/green-video-in-flash-player/19248/ Edited August 6, 2015 by Cecilia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution haki08 Posted August 6, 2015 Author Solution Share Posted August 6, 2015 Problemet löst. med VERY Simple Solution. When it plays in Green. Right Click on the video Uncheck Hardware Acceleration Refresh Window Problem solved. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts