Gå till innehåll

Film tips


DAson

Recommended Posts

Ni får gärna komma med mer förslag men helst filmer i DVD. Gillar även komedier. Mina favoritfilmer är Beck, Wallander, Morden i Midsomer, Clint Eastwood m.m. Svenska och utländska filmer. Gillar som ni ser gamla klassiker. Men ni kan även skriva på vilka filmer ni gillar. Har ingen spelare för Blu-Ray filmer.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Child44 är bra.. Noomi Rapace, Kinnaman, Fares-Fares Gary Oldman

Ex Machina: Alicia Vikander.. Om utvecklandet av Ai.. Helt ok.

Alla Johan Falk, från början till slut..har för mig att det är 13 st.. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja..huvudpersonen. det sura med den filmen är att det är nästan en kopia på en dokumentär om den ryske Andrei Chikatilo som erkände 52 mord där han ätit kroppsdelar från offren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar katastroffilmer Independence Day, The Day After Tomorrow, 2012, Deep Impact, The Core, Dante´s Peak, Volcano Twister plus många fler. Och gillar Clintans filmer exempel Dirty Harry som ni ser så gillar både och ja inga skräckfilmer inte så mycket iallafall.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att det har kommit 17 Johan Falk filmer. Är det någon som har sett Noll Tolerans, Livvakterna och Den Tredje Vågen. Dem är mina favoriter. 1999 gick Noll Tolerans på bio och då såg jag den.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det.. Jag har sett alla filmerna fram t o m "Kodnamn Lisa". De senaste som släpps i år har jag inte sett än, men det kan inte annat än bli bra.. om man gillar de första.

Jag gillar även alla "Hamilton" filmerna efter Jan Guillous böcker. De senaste med Persbrandt är helt suveräna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också Hamilton filmerna dem nya men har inte sett dem än. Dem nya Beck filmerna har jag inte sett dem heller gillar Beck film 1-26. Har Wallander 1-13 dem med Johanna Sällström som spelar Linda Wallander, har även andra Wallander filmer där Rolf Lassgård spelar Kurt Wallander. Gillar även engelska deckare Morden i Midsomer har 61 filmer och Inspector Morse. Som ni ser så har jag en gedigen samling med DVD filmer.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...