Beckasin Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Hur får man bort rutmönstret på skärmen i Windows 10? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Är det "startskärmen" du tänker på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beckasin Posted August 20, 2015 Author Share Posted August 20, 2015 (edited) Ja, det är startskärmen, eller bildskärmen Edited August 20, 2015 by Beckasin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 (edited) Är det en dator eller en surfplatta du använder? (eller en dator med pekskärm?) Datorinställningar -> System -> Surfplatteläge -> AV (alternativt välj att gå till skrivbordet i alternativet under) Edited August 20, 2015 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beckasin Posted August 20, 2015 Author Share Posted August 20, 2015 Jag har gjort som du skrev, mönstret är kvar. Det är en dator. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 (edited) Ikonen meddelande längst ner till höger, vid klockan. Klicka på den, är surfplatteläge markerat med blå, klicka på den, gå ur. Om nu detta var till någon hjälp. Edited August 20, 2015 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 (edited) Du får nog försöka beskriva lite mera kanske med några bilder hur du menar, detta rutnät är det framme hela tiden eller är det så att startskärmen visas när du trycker på startknappen? är det rutorna i startmenyn du menar kanske? Är ingen lätt gissningslek detta.. Edited August 20, 2015 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beckasin Posted August 20, 2015 Author Share Posted August 20, 2015 Surfplatteläget var inte markerat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beckasin Posted August 20, 2015 Author Share Posted August 20, 2015 (edited) Hur får jag in en bild här? Försökte lägga upp en bild, då fick jag det här meddelandet: You are not allowed to use that image extension on this community. Edited August 20, 2015 by Beckasin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sepe2 Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Du kan t.ex ladda ner "Classicshell". Då försvinner alla rutorna och datorn ser ut som Windows 8.1. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Sepe2, vi vet ju ännu inte ens om det är det "problemet" så håll gärna inne med lösning tills vi vet vad det är hen menar. Beckasin, prova lägga upp den i jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beckasin Posted August 20, 2015 Author Share Posted August 20, 2015 Det var jpg jag försökte lägga upp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beckasin Posted August 21, 2015 Author Share Posted August 21, 2015 Det är 2 lodräta linjer och 2 vågräta linjer som bildar 6 rutor. Rutorna ser man i alla program och webbläsare. Det är störande, speciellt när man tittar på foto eller använder photoshop. Bättre kan jag inte förklara det. Det blinkade till i en liten ruta när jag startade datorn idag, "elements grid". Jag har sökt på datorn utan att hitta något sådant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 21, 2015 Share Posted August 21, 2015 Kan du ladda upp bilden på någon filuppladdningsställe, Dropbox, OneDrive, http://sv.tinypic.com/och länka till bilden i stället? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beckasin Posted August 22, 2015 Author Share Posted August 22, 2015 (edited) http://i59.tinypic.com/2je1nxc.jpg Jag gick tillbaks till windows 7, rutmönstret är kvar Edited August 22, 2015 by Beckasin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 22, 2015 Share Posted August 22, 2015 (edited) Det kan vara något fel på bildskärmen eller grafikkortet. Kan du pröva med en annan skärm? Edited August 22, 2015 by Cecilia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beckasin Posted August 22, 2015 Author Share Posted August 22, 2015 Nej, tyvärr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beckasin Posted August 22, 2015 Author Share Posted August 22, 2015 Problemet löst! Ruckade lite på anslutningskabeln, hdmi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts