schtaan Posted October 10, 2015 Share Posted October 10, 2015 (edited) Sedan jag började med W10 så funkar inte skärmsläckaren. Testat att installera 2 nya bara för att testa men inte. Har även ställt in energiinställningarna så att skärmen ska slå av efter 15 minuter men händer inget där heller. Edited October 10, 2015 by schtaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kontakten Posted October 14, 2015 Share Posted October 14, 2015 Klicka på windowsknappen nere till vänster, skriv in skärmsläckaren i sökrutan, öppna filen och markera skärmsläckarbild och tid. Fungerade för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schtaan Posted October 25, 2015 Author Share Posted October 25, 2015 Inte för mig...... Därför inlägget i detta forum. Kan ju inte var ensam om problemet?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kontakten Posted October 28, 2015 Share Posted October 28, 2015 Såg i ett annat forum en som hade samma problem. Han kopplade ur USB gamepad, startade om Datorn, sedan gick allt som det skulle. Vet inte om det är relevant för dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted October 28, 2015 Share Posted October 28, 2015 Inga problem, skärmsläckaren fungerar klockrent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
schtaan Posted December 20, 2015 Author Share Posted December 20, 2015 Sedan jag började med W10 så funkar inte skärmsläckaren. Testat att installera 2 nya bara för att testa men inte. Har även ställt in energiinställningarna så att skärmen ska slå av efter 15 minuter men händer inget där heller. Har ju installerat W10 på ett antal burkar men bara min egen PC som skärmsläckaren inte vill vara med på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted December 20, 2015 Share Posted December 20, 2015 Var flera år sedan jag slutade använda dylika! Men eftersom möjligheten finns, ska det ju funka! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted December 20, 2015 Share Posted December 20, 2015 anledningen att skärmsläckaren eller energisparläget aldrig "startar" är antagligen för att datorn aldrig går ner på "tomgång" / "idle". kan vara nån usb enhet, en dålig drivrutin till mus eller annat som gör det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts