Gå till innehåll

Uppgradera BIOS?


CGD

Recommended Posts

Jag har i min dator ett Gigabyte GA-Z97X-UD5H-BK Rev 1 moderkort. På kortet sitter det en Intel i7 4790K CPU.
Efter det att jag köpte kortet har jag uppdaterat BIOS till F6. Men det har ju nu kommit två nya BIOS uppgraderingar. F7 och F8.
Vad jag kan se är de ämnade åt Intels femte generation Core CPU:s.
Finns det egentligen någon som helst fördel för mig att uppgradera till dessa BIOS? Dessutom så skriver ju Gigabyte att har jag väl uppgraderat så finns det ingen väg tillbaka.
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller BIOS så gäller väl oftast regeln "Funkar allt så låt det vara". Har du inte för avsikt att uppgradera processorn så behövs dom inte.

Samtidigt tror jag inte att du kommer få några problem om du gör det, heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag på min dator uppdaterade Bios, så tyvärr gick det åt skogen, blev något fel.

Var lite fixerad av att det kom en ny Bioversion, och då tänkte jag att nu måste jag uppdatera.

Som tur var, hade jag fortfarande garanti kvar på datorn, annars hade det blivit dyrt.

Man fick byta moderkort på datorn.

Så enligt HP Support, presis som manne skriver, funkar datorn, rör inte bios, det var min erfarenhet .

Men man gör ju som man vill.

 

 

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft moderkort från Gigabyte vid de senare byggena och har inte haft några som helst problem med uppgradering av BIOS. Mitt senaste kort måste jag uppdatera omedelbart för att det skulle passa bättre ihop med den CPU jag valde och som vanligt gick den helt problem fritt. Gigabyte har ju ett litet program man kör och jag antar att övriga moderkortstillverkare har det också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...