Gå till innehåll

Radion slutar att fungera och Terracom tror inte på det


Recommended Posts

Där jag bor i Mölndal slutade plötsligt P3 och P4 att fungera. Det har varit stopp i över en timme nu.

Då hittade jag denna sida på nätet där man kan anmäla driftstörningar. Det är en chatt där.  https://www.teracom.se/Sandarinformation/Radiorapport/

Men de först så menar de att det inte är några fel. Sedan börjar de fråga om vilken mast jag använder. Vadå mast? Jag ställer in frekvensen som här är 101,9, inte kan jag veta vilken mast det är.

Efter att ha chattat med denna person ett tag kommer det plötsligt en erkännande utav att de har fått in en felanmälan. Men jag hade ju lämnat in en felanmälan till dem för 30 minuter sedan. Varför har de då denna tjänst om de ändå inte tror på vad man säger. Nu 16:14 medan jag skriver detta har det varit tyst en bra bit över en timme och nu kommer det korta intervaller på ett par sekunder med radio sedan börjar bruset igen.

Nu 16:16 RADION är tillbaka. Nej inte riktigt än. Bruset segrade igen. Tänk om något händer nu i dessa terroristtider och då speciellt här där det sägs finnas så många möjliga terrorister. (Enligt SÄPO)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terracom faller under "Myndigheten för Radio & Tv". Är du missnöjd med ditt mottagande så ska du först kontakta ansvariga på Terracom. Får du inte gehör för dina klagomål där så ska du vända dig till antingen Sveriges Radio eller Myndigheten för Radio & Tv.

 

Att en kundtjänst bär sig illa åt ska bara inte gå förbi obemärkt, oavsett bransch.

 

Kan dock meddela att markbunden radio är numera väldigt känslig för yttre påverkan i tätbefolkade områden. Det räcker att en 3G/4G mast i närheten har en högre effekt än vanligt, då kan den vanliga FM-signalen störas. LIkaså om man bor i lägenhet med många grannar så kan deras tekniska utrustning störa en vanlig FM-signal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CGD, den 21 Nov 2015 - 6:42 PM, skrev: CGD, den 21 Nov 2015 - 6:42 PM, skrev:

Vad menas?

 

Ja eftersom detta är ett diskussions forum så vad vill du att vi ska diskutera kring ditt inlägg?

Att FM radio utsändningen av 2 kanaler lokalt slutar fungera känns som ett väldigt litet och lokalt problem, och om det skulle bli ett terrordåd emot

så skulle du nog få veta det genom andra medier.

Ett tips om det händer igen kan vara att lyssna på radio via www.sverigesradio.se så missar du inget.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken var bara att radion anses vara ett viktigt medium och när man då ringer och gör en felanmälan så borde de kanske ta det lite mer på allvar. Så istället för att svara "vi har inte fått någon felanmälan" så borde de svarat att detta skall undersökas och så även göra. Dessutom borde de inte gå ut till pressen och meddela att felet är löst och lagat fastän så inte är fallet. Det dröjde mer än två timmar innan felet var lagat efter det de påstått att det var det.

Jag vet att jag har radio på i datorn och telefonen men det var ju inte det som var själva poängen. Enligt myndigheterna är det ju så om allt annat har gått ner så ska radion fungera.

Diskussionen var ju egentligen varför har man en sida för felrapportering när de ändå ifrågasätter en felrapportering. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...