Gå till innehåll

IE11 har slutat fungera i W7 efter senaste uppdateringen


eklov
Gå till lösning Löst av eklov,

Recommended Posts

Min internet explorer 11 startar, men fastnar i ett vitt fönster och kommer inte längre. Jag misstänkte den senaste uppdateringen "Kumulativ säkerhetsuppdatering för Internet Explorer 11 i Windows 7 för x64-baserade datorer (KB3139929)" och fann KB3139929 som en Windowsuppdatering och avinstallerade den. Men det hjälpte inte, så nu har jag valt Google Crome som standardwebläsare! Dock vill IE öppna, då jag dubbelklickar på en internetgenväg.

Någon som vet hur jag lagar IE11?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Start, kör "%windir%\System32\rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL inetcpl.cpl,,4" (utan "")

Fliken avancerat finns två alternativ för att återställa internet Explorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

post-4477-0-19017000-1457876560_thumb.jpJag provade med "C:\Windows\System32\rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL inetcpl.cpl,,4" (utan "") och inget ändrade sig.

Dessutom har jag fått problem med Outlook2010, där "proffsgjorda" email inte går att få upp, se bif bild. Jag misstänkte minnesfel, men memtest hittar inga fel. Sedan kollade jag c-hårddisken, och där finns ett ytfel (99% frisk hårddisk). Kan det vara hårdvaran?

Redigerad av eklov
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

si3rra, den 12 Mar 2016 - 6:11 PM, skrev:

Start, kör "%windir%\System32\rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL inetcpl.cpl,,4" (utan "")

Fliken avancerat finns två alternativ för att återställa internet Explorer.

 

Fast det räcker inte med det kommandot, klicka på fliken avancerat och där har du två alternativ för att återställa webbläsaren, har du provat dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja, inget hjälper. Jag tror det är ett hårddiskfel.

Disk C:\

There are 1 weak sectors found on the disk surface. 
They may be remapped any time in the later use of the disk.
At this point, warranty replacement of the disk is not yet possible, only if the health drops further.
It is recommended to examine the log of the disk regularly. 
All new problems found will be logged there.
 
Vad menas med remapped? Om jag skall installera om (clean), skall jag köpa en ny hårddisk?

 

Redigerad av eklov
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...