Gå till innehåll

Gäst-konto i Window 10


yvkmug

Recommended Posts

Som du ser på den blå bilden gick det inte att lägga till Konto Gäst därför att det redan finns på datorn. Frågan är bara var man hittar det!

Likaså finns kontot Gäst på bilden i första inlägget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...

Kontentan av det hela är, som jag ser det, att där är en bugg i Windows 10 när det gäller Gäst-kontot.

Alternativ 1: Det har gått snett vid överföringen, så att kontot har blivit obrukbart.

Alternativ 2: Man har slopat kontot utan att få bort allt, utan det finns rester kvar som ställer til problem.

I båda fallen anser jag det vara en bugg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2016-04-16 at 22:27, gsb sade:

HÖgerklicka på "Den här datorn", välj "Hantera".

Titta under "Lokala användare och grupper".

 

Där bör du hitta "Gäst". Dubbelklicka och se om kontot är disablat.

Men när jag gör så så finns inte Lokala användare och grupper kvar.

Jag har också försökt få fram Gästkontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag följde denna beskrivning, http://www.laptopmag.com/articles/create-guest-account-windows-10

                                               http://lifehacker.com/how-to-create-a-guest-account-on-the-latest-version-of-1765447417

Först så blev det inget inget men så plötsligt hade jag ett Visitor konto. Jag har kunnat se att kontot är begränsat men om det är vad jag vill ha vet jag inte riktigt ännu.

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, CGD sade:

Men när jag gör så så finns inte Lokala användare och grupper kvar.

Jag har också försökt få fram Gästkontot.

På mina två datorer med Windows 10 Pro finns "Lokala användare och grupper", men inte på min dator med Windows 10 Home. Alla tre är rena installationer från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl så att vissa saker bara finns i Pro varianten. Jag hade XP Pro men blev lite snål när det var dags att köpa 8.1 så det blev bara en Home. Men på det hela taget fungerar det okej.
Om man söker på nätet finner man att det är många som vill ha fram Gästkontot som ju faktiskt finns. Undra om Microsoft har gjort ett fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...