VladAr Postad Augusti 25, 2016 Dela Postad Augusti 25, 2016 Hej forumet, Inloggning till www.Nordnet.se är omöjlig i mina (dagligen uppdaterade) två datorer med Microsoft Edge och Windows 10. Så snart jag klickar på logga in blixtrar inloggningssidan upp och är borta. Efter varje försök (senaste 23 dgr, inga problem med inloggningen innan dess) fick följande meddelande: "This page is having a problem loading. We tried to load this page for you a few times, but there is still a problem with this site. We know you have better things to do than to watch this page reload over and over again so try coming back to this page later. Try this Go to my homepage Open a new tab" Har anmält problemet till sajtens ägare men de svarade att det beror ej på dem och att ingen av deras kunder har anmält ngt liknande. Har inga problem med inloggningen till andra liknande sajter eller några sajter ö.h.taget. Tacksam för hjälp att lösa problemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Cecilia Postad Augusti 26, 2016 Dela Postad Augusti 26, 2016 Har du prövat hur det fungerar i Internet Explorer eller någon annan webbläsare? Vad har du för antivirusprogram (ett sånt kan bli övernitiskt och börja blockera webbsidor)? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
VladAr Postad Augusti 26, 2016 Författare Dela Postad Augusti 26, 2016 6 timmar sedan, Cecilia sade: Har du prövat hur det fungerar i Internet Explorer eller någon annan webbläsare? Vad har du för antivirusprogram (ett sånt kan bli övernitiskt och börja blockera webbsidor)? Har inte provat i andra webbläsare. Ville höra först vad en kompetent medlem i forumet föreslår som ev. lösning på problemet. Har behållit antivirusprogram Windows Defender på båda datorerna. Håller mig till Microsofts mjukvara så länge den fungerar för att slippa krockar med externa program. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
VladAr Postad Augusti 31, 2016 Författare Dela Postad Augusti 31, 2016 On 2016-08-26 at 02:53, Cecilia sade: Har du prövat hur det fungerar i Internet Explorer eller någon annan webbläsare? Vad har du för antivirusprogram (ett sånt kan bli övernitiskt och börja blockera webbsidor)? Ursäkta sent svar, har haft en del turbulens. Ja, samma dag testade jag i Internet Explorer och det gick som smort. Kudos till Cecilia. Hur kommer det sig att Edge, enl. Ms, deras hiittills bästa webbläsaren inte klarar att ladda ner Nordnet-webbsidan utan man måste backa till utskällda IE för att klara nedladdningen? (Win Defender var med i båda fallen så den är inte boven) Vore intressant få svar på den frågan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Cecilia Postad Augusti 31, 2016 Dela Postad Augusti 31, 2016 Det är normalt att webbsidor behöver anpassas för de olika webbläsarna och detta fall kanske det är så att Nordnet inte har anpassat sin webbplats för just Edge än. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Djurhagen Postad September 1, 2016 Dela Postad September 1, 2016 Har du installerat den stora uppdateringen (1607) som kom för en månad sedan? Den innehåller en hel del uppdatering av Edge. Det fungerade för mig (datorn uppdaterad). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
VladAr Postad September 1, 2016 Författare Dela Postad September 1, 2016 11 timmar sedan, Cecilia sade: Det är normalt att webbsidor behöver anpassas för de olika webbläsarna och detta fall kanske det är så att Nordnet inte har anpassat sin webbplats för just Edge än. Tack Cecilia, för den informationen. I första hand skyller jag alla dataproblem på mig själv eller min dator trots att jag uppdaterar dagligen allt och alltid. Nu visar det sig att jag även behöver "sparka" på webbsajternas ägare att göra deras del av jobbet. Man blir, milt sagt, innerligt trött. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
VladAr Postad September 1, 2016 Författare Dela Postad September 1, 2016 1 timme sedan, Djurhagen sade: Har du installerat den stora uppdateringen (1607) som kom för en månad sedan? Den innehåller en hel del uppdatering av Edge. Det fungerade för mig (datorn uppdaterad). Jajamänsan, så snart den dök upp i Update & security. Jag uppdaterar dagligen allt och alltid bara för att slippa tidsslukande strul som i detta fallet. Det hjälper dock inte när så stora webbsajter som Nordnetbank inte sköter sina systemuppdateringar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.