Gå till innehåll

Inloggning till www.Nordnet.se omöjlig


VladAr

Recommended Posts

 Hej forumet,

Inloggning till www.Nordnet.se är omöjlig i mina (dagligen uppdaterade) två datorer med Microsoft Edge och Windows 10.                                                                                                                  Så snart jag klickar på logga in blixtrar inloggningssidan upp och är borta.

Efter varje försök (senaste 23 dgr, inga problem med inloggningen innan dess) fick följande meddelande:
"This page is having a problem loading.
We tried to load this page for you a few times, but there is still a problem with this site. We know you have better things to do than to watch this page reload over and over again so try coming back to this page later.
Try this
Go to my homepage
Open a new tab"

Har anmält problemet till sajtens ägare men de svarade att det beror ej på dem och att ingen av deras kunder har anmält ngt liknande.                                                                                                  Har inga problem med inloggningen till andra liknande sajter eller några sajter ö.h.taget.

Tacksam för hjälp att lösa problemet.   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Cecilia sade:

Har du prövat hur det fungerar i Internet Explorer eller någon annan webbläsare?

Vad har du för antivirusprogram (ett sånt kan bli övernitiskt och börja blockera webbsidor)?

Har inte provat i andra webbläsare. Ville höra först vad en kompetent medlem i forumet föreslår som ev. lösning på problemet. 

Har behållit antivirusprogram Windows Defender på båda datorerna. Håller mig till Microsofts mjukvara så länge den fungerar för att slippa krockar med externa program.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On ‎2016‎-‎08‎-‎26 at 02:53, Cecilia sade:

Har du prövat hur det fungerar i Internet Explorer eller någon annan webbläsare?

Vad har du för antivirusprogram (ett sånt kan bli övernitiskt och börja blockera webbsidor)?

Ursäkta sent svar, har haft en del turbulens.

Ja, samma dag testade jag i Internet Explorer och det gick som smort. Kudos till Cecilia.

Hur kommer det sig att Edge, enl. Ms, deras hiittills bästa webbläsaren inte klarar att ladda ner Nordnet-webbsidan utan man måste backa till utskällda IE för att klara nedladdningen? (Win Defender var med i båda fallen så den är inte boven)

Vore intressant få svar på den frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Cecilia sade:

Det är normalt att webbsidor behöver anpassas för de olika webbläsarna och detta fall kanske det är så att Nordnet inte har anpassat sin webbplats för just Edge än.

Tack Cecilia, för den informationen. I första hand skyller jag alla dataproblem på mig själv eller min dator trots att jag uppdaterar dagligen allt och alltid. Nu visar det sig att jag även behöver "sparka" på webbsajternas ägare att göra deras del av jobbet. Man blir, milt sagt, innerligt trött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Djurhagen sade:

Har du installerat den stora uppdateringen (1607) som kom för en månad sedan? Den innehåller en hel del uppdatering av Edge. Det fungerade för mig (datorn uppdaterad).

Jajamänsan, så snart den dök upp i Update & security. Jag uppdaterar dagligen allt och alltid bara för att slippa tidsslukande strul som i detta fallet. Det hjälper dock inte när så stora webbsajter som Nordnetbank inte sköter sina systemuppdateringar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...