Arkiverat

Detta ämne är nu arkiverat och det går inte längre svara i det.

vajlent

Installationsproblem

Recommended Posts

Idag slutade Chrome fungera. Det började med att genvägen på "taskbaren" slutade fungera. Genvägen togs bort. Sökte då upp Chrome i; C:\Program Files (x86)\Google och klickar på programmet men då finns inte programmet enligt Windows. Jag avinstallerar då Chrome och försöker installera på nytt men icke, nu får jag en felkod "106" vid installationen och jag letar efter lösningar men inget funkar. Det går inte att installera Chrome igen, varken "stable, beta, dev eller canary" builds.

Jag för försöke då me Firefox men inte det heller funkar att installera. Jag ger mig iväg och letar upp portabla versioner av dessa webläsare men inte då heller funkar Chrome men till slut får jag liv i Firefox portabla version.

Vad är det frågan om?

Är det någon annan här på forumet som har/haft samma problem?

Tacksam för hjälp!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

• Liknande innehåll

• Av Hampus
      Hej!
      Kan jag inaktivera Microsoft Edge, den startar upp om jag ex.vis klickar på länkar i ett mail, men för min del så föredrar jag Chrome
      före både Edge och IE.  Finns ju ett val där jag markerat och valt Chrome men det verkar inte fungera.
      Mvh
      Hampus

EDIT: "Grävde" lite på näten och hittade en lösning. 
      https://www.youtube.com/watch?v=vfCBRKoce3o
    • Gäst opensource
      Av Gäst opensource
      Internet Explorers era som mest populära webbläsare är över. Google Chrome är nu världens mest använda webbläsare:

http://gs.statcounte...y-200807-201205
    • Av BluePrint
      Jag skriver här eftersom mitt fle uppstått i alla webbläsare, inte bara en speciell, och jag tänker att felet kanske finns i Windows.

Idag när jag startade datorn och öppnade webbläsaren (använder normalt Chrome) så är textstorleken på alla sidor något mindre och lite suddig. Jag trodde felet var i Chrome, men när jag testade Internet Explorer var det samma problem där. Sidorna är alltså inte utzoomade, bilder och annat har normal storlek. Det är bara texten som är mindre och suddig.

Felet uppstår bara i webbläsare, har provat flera stycken (Chrome, Internet Explorer, Firefox) men inte i andra program vad jag märkt hittills. Menysystemet i webbläsarna är dessutom inte påverkat, det är bara sidornas innehåll.

Jag har provat att justera ClearType i Windows, utan skillnad. Jag har provat att zooma i webbläsarna, men då ändras ju hela sidans storlek, vilket inte är det jag vill. Har även provat flera saker, specifika för de olika webbläsarna, utan resultat. Jag har inte heller installerat någon Windows-uppdatering de senaste dagarna, som skulle kunna påverka detta. Har kollat igenom grafikkortets inställningar.

Det konstiga är att problemet bara uppstår i just webbläsare. Det uppstår dock i alla webbläsare jag provat (se ovan), men inte i andra program på datorn.

Är det någon som har nån bra idé på vad som kan ha orsakat detta?

Nedan finns länkar på två bilder:

Bild 1, hur det normalt ser ut på en hemsida med 1920*1080 upplösning: http://i.imgur.com/jgvPFsq.png
      Bild 2, samma sida på min dator: http://i.imgur.com/BVM0k7H.png

Som ni ser så är det tydlig skillnad på textstorleken på de olika bilderna, vilka är tagna med samma upplösning och dpi, men på två olika datorer. Bild två är den felaktiga.
    • Av grab
      Hej varför får jag detta meddelandet ner jag stänger Google Chrome??
      Dyker upp bara ,, 

• Av JoWa
      Google har meddelat att de kommer att skapa en egen variant (”fork”) av WebKit, eller mer exakt av WebCore, som är en del av WebKit. WebKit innehåller komponenter som inte används i Chromium, t.ex. dess JavaScript-motor. I Chromium används istället JavaScript-motorn V8. I och med WebKit 2, som har en multiprocessarkitektur (vilket Chromium redan har), har det blivit än mer kod som inte är relevant för Chromium, och det har lett ökad kodkomplexitet.

Därför har Blink skapats med WebCore som grund. Även Opera kommer att använda, och bidra till utvecklingen av, Blink.

The Chromium Blog: Blink: A rendering engine for the Chromium project

The Chromium Projects: Blink

Bruce Lawson (Opera): Hello Blink

Ars Technica: Google going its own way, forking WebKit rendering engine

OSNews: Google forks WebKit, unveils Blink

Justin Schuh: What Blink means for Chrome Security

GoogleDevelopers: 
       (YouTube) 
      Peter Beverloo: Welcoming Blink, Chromium’s new open source rendering engine

Alex Russell: Why What You’re Reading About Blink Is Probably Wrong

Eric Bidelman: Blink. Chrome’s new rendering engine

Jake Archibald: Well, err, that solves the WebKit monoculture problem

Peter-Paul Koch: Blink
    • Av gurran97
      Hej! Märkte för någon dag sedan att ljudet plötsligt slutade fungera i Google chrome. Tidigare har allt fungerat perfekt men helt plötsligt la det bara av. Det funkar om jag är inne på tex facebook och får ett chattmeddelande, då plingar det till. När jag ska se på någon video på tex facebook eller youtube så är ljudet helt försvunnet. Det fungerar som vanligt om jag kollar på youtube i Internet Explorer. Är det någon som vet vad det kan vara för fel och hur jag kan åtgärda problemet? Tacksam för svar!
      MVH Gustav