Gå till innehåll

Netplwiz för autoinloggning


Hans42

Recommended Posts

Av bekvämlighetsskäl kör jag netplwiz för autoinloggning när jag startar min PC. Men på senare tid så måste jag knappa in lösenord manuellt när datorn stått oanvänd och skärmsläckare gått igång. Hur kan jag fixa till detta så att jag slipper knappa in lösenord "i onödan"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag har varit inne på inställningar för skärmsläckare, och visst kan man ändra timeout för skärmsläckare, och sätta t ex 60 min. Men  det är inte det jag är ute efter. Det hjälper förresten inte heller.

Vid uppstart av datorn fixat netplwiz inloggningen automatiskt (oberoende vilken okänd person som startar datorn. Jag skulle vilja ta bort kravet på inloggning helt. Men Microsoft fixar väl snart så att netplwiz inte funkar överhuvudtaget......

Säkerhet är bra, men det får inte ställa till med onödigt besvär för användarna. Man måste kunna få välja och avgöra själv.

Redigerad av Hans42
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte gå in på inställningarna för en specifik skärmsläckare utan i rutan där du väljer vilken skärmsläckare du vill ha och hur lång tid det tar innan den går igång så finns även en kryssruta för om det ska krävas inloggning när man aktiverar datorn ur skärmsläckarläget. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...