CGD Posted May 4, 2019 Share Posted May 4, 2019 Är det fler som blivit irriterade på att Tilläggen plötsligt blivit ogiltiga. Både Adblock Plus och Avast har blivit ogiltiga plus alla andra trevliga och ofta använda tillägg har nu slutat att fungera. Precis som om Mozilla inte tycker att datorn skulle krångla tillräckligt så därför hittar de på något som ställer till det rejält. Jag har inte varit riktigt uppmärksammad men med vilken version kom detta påfund att alla tillägg måste vara verifierade. Jag tänkte jag kunde ta bort Firefox och installera en version innan detta kom så får jag se om de tillägg jag använder kan bli verifierade i framtiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 4, 2019 Share Posted May 4, 2019 Det ska vara fixat redan men kan kräva lite specialtricks för att få ordning på det, se https://eforum.idg.se/topic/358424-firefox-adblock-plus-fungerar-inte/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted May 5, 2019 Share Posted May 5, 2019 Detta har hänt mig med att Adblock Plus har plötsligt slutat fungera och att den var inaktiverad fick ta bort den men fick inte installera om den för då fick jag ett felmeddelande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 5, 2019 Share Posted May 5, 2019 Har du försökt följa beskrivningen som hjälpte Flyfisherman? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted May 5, 2019 Share Posted May 5, 2019 Försökte med en annan annonsblockerare Ublock Origin det vart likadant som med Adblock Plus. Jag låter det vara och om det kommer en fix. Har andra webbläsare som funkar med Adblock Plus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 5, 2019 Share Posted May 5, 2019 Okej, annars verkar det där med Studies normalt fungera som en lösning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted May 5, 2019 Author Share Posted May 5, 2019 Ska inte Firefox komma med en uppdatering som rättar till det uppkomma felet? Så egentligen ska man ju inte behöva göra så mycket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 5, 2019 Share Posted May 5, 2019 Det antar jag men jag vet inte hur länge det dröjer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted May 5, 2019 Author Share Posted May 5, 2019 Jag har följt Firefox rekommendationer men tydligen kan det ta lång tid och jag antar att sex timmar betyder sex timmar med datorn igång: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted May 6, 2019 Share Posted May 6, 2019 Provade nyss tillägget Adblock Plus och det gick att installera det utan problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 6, 2019 Share Posted May 6, 2019 22 timmar sedan, Cecilia sade: Det antar jag men jag vet inte hur länge det dröjer. Den uppdateringen, 66.0.4, är nu ute. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts