Gå till innehåll

Min skrivare fungerar inte!


JonnyS

Recommended Posts

Sedan en tid får jag inga utskrifter på min skrivare.
Skrivare: Brother HL-1110
OS: Win 10 Pro
Själva skrivaren är det inget fel på, den fungerar perfekt när jag ansluter den till min andra dator, och skriver ut via nätverket.
USB kontakten är det heller inget fel på, det fungerar med anslutna extra diskkabinett.
Har kört alla reparationsprogram jag kan hitta från MS men det hjälper inte. Skrivarrutinen skriver ut korrekt till t.ex. pdf-filer men inte till skrivaren.
Verkar vara något med enbart utskrift till skrivaren via USB kontakten.
Vet inte mer vad jag skall göra. Hoppas att slippa installera om Win 10.

MVH /Jonny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat om drivrutinen, är den  ansluten direkt till datorn eller enbart via nätverket, om bara via 

nätverket så ligger felet kanske nätverket,

Skrivaren har bara USB-anslutning, så du kan bara ansluta direkt eller via nätverk, så prova att ansluta

direkt till din dator

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Hanseg sade:

Har du installerat om drivrutinen, är den  ansluten direkt till datorn eller enbart via nätverket, om bara via 

nätverket så ligger felet kanske nätverket,

Skrivaren har bara USB-anslutning, så du kan bara ansluta direkt eller via nätverk, så prova att ansluta

direkt till din dator

 

HANS

Allt detta är redan provat. Tror att det är något med en 'inre rutin' i windows men vet inte vad eller hur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, Cynthia sade:

Har samma skrivare och ibland funkar det icke. Lösningen för mig är att flytta kabeln till ett annat USB uttag i datorn.

Har provat att flytta kaben men det hjälper inte. Är ominstallation den enda utvägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att gå in på kontrollpanelen och leta upp ikonen "enheter och skrivare". Du hamnar då i nedan ruta. Finns din skrivare med i fältet 1? Om den inte finns där starta skrivaren och klicka på "lägg till skrivare" vid 2. Låt datorn söka för hitta skrivaren och om den gör det välj att lägga till den. Om skrivaren redan finns i fältet och är gråmarkerad så har datorn inte kontakt med den antingen p.g.a. att den är avstängd eller av annat skäl som e.x. att rätt drivrutiner saknas. Högerklicka på den och välj att felsöka.

Om detta inte ger något vettigt svar prova högerklicka på den och välj att ta bort den. Prova sedan att lägga till den igen genom att klicka på "lägg till skrivare". Det kan fixa så att datorn hittar rätt drivrutiner. När den är rätt installerad och påslagen så ska den inte vara gråmarkerad.

 

skrivare.thumb.jpg.a942826ac3bd211970a5c58dfbcda5b2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det blev ominstallation. Var nog ett trilskande extra USB kort som ställde till det. Det blev en  trevlig dator med flera uppdateringar. Nu har jag fått ett annat problem i stället. Tidigare stängde datorn av på ½-1 minut men nu tar det över 3 minuter för att stänga ned. Verkar som Microsoft installerar en massa saker som jag ej begärt, men vilka? One Drive har jag avinstallerat men finns det fler som kan avinstalleras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...