Gå till innehåll

För liten skärm i Thunderbird :)


Hans Peter

Recommended Posts

I mitt Thunderbird 91.10.0 (64-bitar) hamnar en del av den vänstra kanten (se bilden) utanför skärmen. 

Det blir i längden ganska irriterande. Jag vet inte om det är Thunderbirds fel eller Windows 10:s (eller mitt)

Vet någon, - och vad man gör åt det?

/hans peter

 

 

för liten skärm.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tack för era svar!

_.M : Der står "100 % (rekommenderads)" på "Ändra storleken för text, appar och andra objekt"

X-Man: Jag använder HDMI-anslutning till skärmen.

Cecilia: Det har inte alltid varit så. Utan sedan ett halvår tillbaka kanske. Har inte något minne av en särskild händelse.

Mikael63: Det har jag gjort.

När jag nu har läst edra svar upptäcker jag att fenomenet bara uppträder på min 2:a skärm, en AOC-skärm, och inte på min 1:a skärm på en DELL-dator.

Jag får kolla om det har hänt något med AOC-skärmen  när jag dammtorkade sist. :)

/hans peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Hans Peter sade:

Der står "100 % (rekommenderads)" på "Ändra storleken för text, appar och andra objekt"

Gäller det båda skärmarna?

Ska det vara en sån rosa kant som det är i din bild?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia: Den rosa kanten var en markering av mig hur mycket som hamnade utanför. 

X-MenSåvitt jag vet. Det var i alla fall mest irriterande.

Har under tiden löst problemet. Det var som jag anade. Jag måste ha kommit åt en inställningsknapp på underkanten av skärmen. Nu är ordningen återställd. Tack för allas medverkan.

/hans peter

 

  • Thanks 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...