Gå till innehåll

Recommended Posts

Hej

När jag tittar på Onedrive på webben är de flesta av fotona dubblerade, men inte i Utforskaren.

Det händer också att när jag deletar dubbletterna, så kommer de tillbaka efter en stund. De upptar väl plats på Onedrive i onödan?

Hur kommer det sig? Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minutes ago, Cecilia said:

När det händer i molntjänster brukar det bero på att de synkroniseras dit från någon enhet. Alltså du behöver gå igenom samtliga enheter som synkar med Onedrive.

Borde det inte räcka att ta bort från OneDrive på hemsidan så ska det synkas till enheterna att ta bort dublett även därifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, _.M sade:

Borde det inte räcka att ta bort från OneDrive på hemsidan så ska det synkas till enheterna att ta bort dublett även därifrån?

Man kan tycka det men det verkar inte alltid fungera så utan att en molntjänstapp i en mobil får för sig att det är bäst att ladda upp den där bilden igen eftersom den verkar ha försvunnit. Jag har ingen egen erfarenhet av just detta men det har varit folk som haft likartade problem i Eforum. Jag tror att lösningen har varit att stänga av synkningen i alla enheter och se till att det man vill ha bort är borta på alla enheter och på webbplatsen innan man slår på synkningen igen.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia

Jag synkar från datorn, mobilen och paddan, så därför jag ser ibland på webben samma foto 3 gånger!

 Man kan tycka att OneDrive skulle vara smartare och inte lagra fotona dubbelt och tredubbelt, om de har exakt samma info och storlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia

Jag synkar från datorn, mobilen och paddan, så därför jag ser ibland på webben samma foto 3 gånger!

 Man kan tycka att OneDrive skulle vara smartare och inte lagra fotona dubbelt och tredubbelt, om de har exakt samma info och storlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...