Gå till innehåll

iPhone XR säger att minnet är fullt


Dag Erlandsson
Gå till lösning Löst av X-Men,

Recommended Posts

Har ett stort problem. Telefonen (IPhone XR) säger att minnet är fullt. Jag trycker på avlasta appar. Tar några appar jag kan avvara. Då försvinner ”varningen” för nån timma, sedan är problemet tillbaka. Jag köpte mer plats på iCloud i hopp om att det skulle hjälpa. Men det gjorde det inte heller. 200 GB varav 46,4 GB används. Hur gör man plats för mer utrymme? 

FF36BBD0-495F-4A22-B14C-2DF38FCE1C64.jpeg

Redigerad av Dag Erlandsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Dag Erlandsson sade:

Har ett stort problem. Telefonen (IPhone XR) säger att minnet är fullt. Jag trycker på avlasta appar. Tar några appar jag kan avvara. Då försvinner ”varningen” för nån timma, sedan är problemet tillbaka. Jag köpte mer plats på iCloud i hopp om att det skulle hjälpa. Men det gjorde det inte heller. 200 GB varav 46,4 GB används. Hur gör man plats för mer utrymme? 

Använder du telefonen för att filma och ta kort fyller du minnet snabbt!
Kan det vara där du använder utrymmet i telefonen?

Kopiera över till en extern disk om du har mycket foton och filmer i telefonen.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog bort flera appar. Plötsligt hade jag då enbart nyttjat 41,5 GB - 2 timmar senare var det tillbaka att jag hade nyttjat 61,4 GB av 64 GB. Finns det inget sätt jag kan överföra alla bilder till iCloud? Jag har där ett utrymme för 200 GB. Eller finns alla bilder där redan? Jag är som ni märker en novis. Plus att jag har inte så många appar. Så förstår inte varför det ser så ut?

 

 

319EF211-95EC-403B-A9AA-E5487ACE2E3A.jpeg

Redigerad av Dag Erlandsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ingen roll hur mycket du flyttar över till iCloud så länge du inte tar bort ifrån telefonen. Det är lagringsutrymmet i telefonen som är fullt. Du måste ta bort innehåll i telefonen eller köpa en annan telefon med mer lagringsutrymme, så känge som du inte rensar ur telefonen.

Vad jag kan se har du appar som tar upp mycket utrymme. Har du spel installerat i telefonen? Har du appar som lagrar film? Tolkar jag grafen korrekt som du publicerat tar appar upp drygt 1/3 av utrymmet i telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jämförde min XS med 64GB lagring och med din telefon.

Min telefon använder endast 8,82GB för iOS och så lite som 315K för systemdata.
Din telefon ser ut att ta upp bra mycket mer systemdata än min telefon. Antagligen har du en massa saker som tar upp utrymme i Systemdata. Där behöver du rensa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...