Gå till innehåll

Hittar inget sätt att återställa sorteringen av mappen "hämtade filer"


Tomas E
Gå till lösning Löst av Tomas E,

Recommended Posts

Hittar inget sätt att sortera hämtade filer på efter hämtningsdatum. Jag vet att de var sorterade så förut, men efter att jag valde att sortera efter filtyp så lyckas jag inte återställa den tidigare visningen. De visas alltid så som jag vill i fönstret som öppnas via Chrome när jag ska ladda hem en fil. Tror det står "senast tillagd" eller nåt sånt då.

Har letat i den här rutan.

1572899940_Vljkolumner.png.d26e79397f80806670f4e14864f3b1dc.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, _.M sade:

Du borde ha ett datum för när filen skapades och det bör vara samma som när filen laddades ned. 

Jo det stämmer. Men det spelar ingen roll om jag klickar på den kolumnen, eller nån annan heller för den delen. De ligger fortfarande kvar efter filtyp, bara det att ordningen på filerna ändras. Jag har 14 Adobe Acrobat-dokument. Alla dessa visas i samma grupp överst, och om jag väljer att sortera efter skapelsedatum så ligger samma filer likafullt överst i en grupp, under en under-flik kallad just "Adobe Acrobat-dokument", med enda skillnaden att den inbördes ordningen på dessa ändras enligt mitt val av "skapat" eller "ändrat".

Acrobat.png.c985138e925897d65acad5ae608744aa.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning
2 timmar sedan, Cecilia sade:

Då har du valt att  Gruppera som Aktuell vy.

835971560_Skrmklipp.png.3fdd3ad0c6a4931866642bf76ad8cd6f.png

Du behöver välja Sortera efter i stället.

Osäker på hur du menar men; om jag Grupperar efter Senast ändrad så blir det som jag vill ha det. Sortera verkar vara underordnad Gruppera. Efter att man grupperat efter senast ändrad så kan man t ex sortera dessa i bokstavsordning stigande eller fallande om man vill, och ändå se vilka man laddat hem respektive dag.

884514259_grupperaeftersenastndrad.png.42f537a5791f019a86bf5ded4699157d.png

 

Texten "Aktuell vy" finns inte i mitt fönster på samma sätt. Är det nytt i W11 kanske?

1535448575_aktuellvy.png.22d89ed8fd7e2ea66a37a416eface207.png

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Tomas E sade:

... om jag Grupperar efter Senast ändrad så blir det som jag vill ha det. Sortera verkar vara underordnad Gruppera.

Om någon gruppering används så är den överordnad sorteringen, men gillar man inte grupperingen så kan den ju väljas bort.

I ditt fall verkar du ha råkat ändra grupperingen och i så fall kan det handla om att "återställa" den. Just mappen Hämtade filer brukar kunna vara grupperad efter "Senast ändrad".

Få Windows 10 att inte gruppera filer efter datum | enkelteknik.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...