Gå till innehåll

Webbläsare i Linux


Recommended Posts

Hej

Har testat Webbläsaren "Naver Whale" några dagar nu... jag börjar gillar den, är snabb, tom snabbare än Slimjet, krävs lite mekande, men verkar bra..finns här:

https://linux.softpedia.com/get/Internet/HTTP-WWW-/NAVER-Whale-103983.shtml 

BTW stödjer Chrome tillägg..

https://chrome.google.com/webstore/category/extensions?hl=sv

Redigerad av hubbe16
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2022-10-14 at 19:09, hubbe16 sade:

Hej

Har testat Webbläsaren "Naver Whale" några dagar nu... jag börjar gillar den, är snabb, tom snabbare än Slimjet, krävs lite mekande, men verkar bra..finns här:

https://linux.softpedia.com/get/Internet/HTTP-WWW-/NAVER-Whale-103983.shtml 

BTW stödjer Chrome tillägg..

https://chrome.google.com/webstore/category/extensions?hl=sv

Har kört denna webbläsare några dagar nu, känns kanon, många inställningsmöjligheter, bakgrunder på hemsidan (ny flik), färganpassade mappar på bokmärkesfältet...osv..

riktigt snabb....👌

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2022-10-18 at 14:36, hubbe16 sade:

Har kört denna webbläsare några dagar nu, känns kanon, många inställningsmöjligheter, bakgrunder på hemsidan (ny flik), färganpassade mappar på bokmärkesfältet...osv..

riktigt snabb....👌

BTW, den finns även till Windows,  om nån fortfarande kör Windows😂

  • Confused 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2022-10-18 at 14:36, hubbe16 sade:

riktigt snabb....👌

Hur märker man sånt egentligen med en modern dator och en snabb uppkoppling? Det är väl usla webbsidor med en massa lull-lull som sätter begränsningen?
Jag testade Naver Whale men såg inget som inte Vivaldi klarar. Ex. såg jag inte att man kunde ha bokmärkesfältet längst ner? Eller flikar till höger?

I Vivaldi ändras vissa fält efter den sajt man besöker. Ex. om man besöker ett gigantiskt webbvaruhus kan det bli

image.png.f98221641ea9b20db01b2c6424a99ddc.png

 

Besöker man ett känt företag i Insjön kan det bli

image.png.102db3d2d186d95f4ed1ddb80ff3b819.png

 

OM man då har tangentbord och mus och kanske andra prylar från Razer så kan man få dess färger att följa ovanstående färgschema.

OM man dessutom har "kopplat" Razer-joxet till Philips Hue så kan man få all belysning att ändra färg efter vilken sajt man besöker.

Coolt men inget jag har och kanske inte skulle ha nyttjat heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Mikael63 sade:

Hur märker man sånt egentligen med en modern dator och en snabb uppkoppling? Det är väl usla webbsidor med en massa lull-lull som sätter begränsningen?
Jag testade Naver Whale men såg inget som inte Vivaldi klarar. Ex. såg jag inte att man kunde ha bokmärkesfältet längst ner? Eller flikar till höger?

I Vivaldi ändras vissa fält efter den sajt man besöker. Ex. om man besöker ett gigantiskt webbvaruhus kan det bli

image.png.f98221641ea9b20db01b2c6424a99ddc.png

 

Besöker man ett känt företag i Insjön kan det bli

image.png.102db3d2d186d95f4ed1ddb80ff3b819.png

 

OM man då har tangentbord och mus och kanske andra prylar från Razer så kan man få dess färger att följa ovanstående färgschema.

OM man dessutom har "kopplat" Razer-joxet till Philips Hue så kan man få all belysning att ändra färg efter vilken sajt man besöker.

Coolt men inget jag har och kanske inte skulle ha nyttjat heller.

OK "smaken är som baken, delad" , när jag skriver att den är snabb, menar jag att sidorna laddas snabb, (upplevelse), samma sidan laddas långsammare i t ex Firefox eller Chrome. sen spelar uppkopplingen roll, ja, jag har fiber 250/250. Men allt handlar ju om vad man föredra, så min upplevelse är att Naver Whale är en Webbläsare i min smak...ville bara dela med mig av upplevelsen, sen är det ju upp till var och en att välja själv. Samtidigt fick jag ju lite liv i detta "halvdöda" forumet, eller som vi tyskar säjer, "Forum tote Hose" :D

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...