Gå till innehåll

Norton eller liknande


Recommended Posts

Om jag har en enkel hemdator som till slut blev denna 

Dator

Har i alla år haft Norton. Nu när jag skulle gå in, så har jag slarvat bort mina uppgifter. Min fråga är om jag nu vill fortsätta med Norton, vilken av alla modeller ska jag ha? Behöver en budget version och förstår inte riktigt vilken Norton jag ska ha. Tänkte denna 

Norton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att svara på. Har du använt dig av någon specifik Norton-tjänst tidigare, lösenordshanterare eller liknande?

Börja med det medföljande Microsoft Defender några veckor och se om du saknar något/någon funktion blir mitt tips.

Nortons kundtjänst bör du kontakta så du får ordning på din prenumeration. Dvs. om du vill fortsätta den eller avsluta den
https://support.norton.com/sp/sv/se/home/current/contact?inid=support-home_footer-contactus

Redigerad av Thirteen
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, Thirteen sade:

Svårt att svara på. Har du använt dig av någon specifik Norton-tjänst tidigare, lösenordshanterare eller liknande?

Börja med det medföljande Microsoft Defender några veckor och se om du saknar något/någon funktion blir mitt tips.

Nortons kundtjänst bör du kontakta så du får ordning på din prenumeration. Dvs. om du vill fortsätta den eller avsluta den
https://support.norton.com/sp/sv/se/home/current/contact?inid=support-home_footer-contactus

Tack för svar. Efter en längre chatt hittade dom mitt konto. Visar sig att jag har prenumeration tills mars. Jag betalar en årsavgift på 749:-. Jättemycket tycker jag? Dom skrev igår att jag har en en gammal version från 2018. Ser ut så här,

Norton Security Standard

Säkerhet för digitala enheter
Skydd mot virus, malware, spionprogram, utpressningsprogram och andra internethot.

Password Manager
Lagra dina lösenord i ett säkert molnbaserat valv.

Virus Protection Promise
Om din enhet får ett virus som vi inte kan ta bort så gör vi en återbetalning, i tillämpliga fall.***
 

Igår länkande jag till ett pris 139:- 

Norton prenumeration

Vad skiljer sig nuvarande och den? Han jag chattade med ville pracka på mig en modell för 449:-/år.

Så klart är att jag betalar alldeles för mycket. Kan jag hjälp att välja rätt paket/prenumeration när min går ut? 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha inte för djupgående relation med något företag som kostar dig pengar.

Var otrogen!

 

Utöver virusskyddet, har Norton någon ytterligare tjänst du har använt dig av?

Det är fyra till sex stycken tjänster du behöver fundera över, om du verkligen har använt dem eller kommer att använda dem.

  • Nortons Molnlagring 2GB eller 10GB*
  • Nortons Brandvägg
  • Nortons Lösenordshanterare
  • Norton-expert (Gissar att det är någon slags support)
  • Nortons VPN-tjänst*
  • Nortons kamera säkerhet*

*Enbart Norton 360 Standard av de två tjänster som jämförs.

 

Å andra sidan. Har det i konkreta fall fungerat bra och du känner dig trygg med ovanstående företag så ska du kanske fortsätta att abonnera på den tjänst som uppfyller just dina behov. Det bör respekteras.

 

Skärmklipp.PNG

Redigerad av Thirteen
Missade ett par tjänster
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Dag Erlandsson sade:

Igår länkande jag till ett pris 139:- 

Norton prenumeration

Vad skiljer sig nuvarande och den? Han jag chattade med ville pracka på mig en modell för 449:-/år.

Priserna du anger, både 139 och 449 kr/år ser ut att avse första året, se sidan du länkade till. Eftersom du redan är kund så kanske de inte gäller dig längre, något att se upp med i alla fall.
 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...