Gå till innehåll

Datorn tappar kontakten med mobilens internetdelning


Dag Erlandsson

Recommended Posts

Lyckades genom att nollställa nätverket på telefon och med omstart äntligen hitta min telefon i datorn, då jag vill använda telefonen som hot-spot. Men det är ett problem. Efter ungefär 4 min kopplat datorn sig till off-line. Telefonens internetdelning är ”på”. Då måste jag avbryta internetdelning på telefonen och slå på den igen, för att sedan leta på den igen via datorn och ”ansluta” datorn till telefonens Wi-Fi. Så hur gör man så att datorn inte kopplar ner sig? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bra att se se till att samtliga drivrutiner har senaste versionen alltså installera allihop.

Du kan se om det finns ett särskilt uppdateringsprogram om du först väljer Program i stället för Drivrutiner, eller om det står något i manualen (välj Dokument)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, Cecilia sade:

Det är väl bra att se se till att samtliga drivrutiner har senaste versionen alltså installera allihop.

Du kan se om det finns ett särskilt uppdateringsprogram om du först väljer Program i stället för Drivrutiner, eller om det står något i manualen (välj Dokument)

Har börjat med att spara med dessa 2. Men det hamnade på ”hämtade filer”. När jag trycket på mapparna är det en massa under mappar och vet inte hur man kommer åt programmet i dom? 4C2E3BF6-994B-40DF-ACE9-632C11067FE1.thumb.jpeg.a38e421e78613d8df2302c77bc8ca883.jpeg
 

 

E8E62965-E3DF-400D-B97A-A75814C08EAB.jpeg

Redigerad av Dag Erlandsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Cecilia sade:

Jag förstår nog inte riktigt men listan över filer du visar verkar handla om filer som ingår i appen Care Center.

Här kan du läsa och titta på vad Care Center är: https://community.acer.com/en/kb/articles/145-acer-care-center

Jag läste länken du bifogade - gick in på sök, skrev in Acer Care Center. Upp kommer då detta. Normalt sätt när man laddar med nått så brukar den finnas en option, exempelvis ”kör” men det gör det inte här. 

 

DDDF0D1E-CD31-4CCA-9B2F-9EDDC8262868.jpeg

Redigerad av Dag Erlandsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Dag Erlandsson sade:

Nu har jag försökt efter konstens alla regler men lyckas inte. När jag trycket på den hämtade filen Acer Care Center, kom det upp att jag måste extrahera alla filer. Då gjorde jag det och en ny mapp bildades. I den funkar det inte heller. Hade önskar att man bara kunde köra en analys och färdigt och därefter ladda ned resp. drivrutin. Finns det inget enklare sätt än det här? 

D84CDF7E-98F0-49A4-A944-BCCBCB821B4A.jpeg

E2B448D7-E6E6-499E-972C-A46A218DE70F.jpeg

 

1F7497AA-3C3B-4091-8696-F18AE7BF84F7.jpeg

Redigerad av Dag Erlandsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Dag Erlandsson sade:

Nu har jag försökt efter konstens alla regler men lyckas inte. När jag trycket på den hämtade filen Acer Care Center, kom det upp att jag måste extrahera alla filer. Då gjorde jag det och en ny mapp bildades. I den funkar det inte heller. 

D84CDF7E-98F0-49A4-A944-BCCBCB821B4A.jpeg

E2B448D7-E6E6-499E-972C-A46A218DE70F.jpeg

Du startar installationen genom att klicka på Setup i mappen i bilden ovan som du postat i tråden.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag kommit in. Men inget behövde uppdateras enligt ”den”. 
Men jag kanske är fel ute? Det enda jag behöver just nu är vad jag förstår att uppdatera drivrutinen för att kunna behålla internetdelningen via telefonen till datorn. Tänkte att just den drivrutinen kanske har ett namn hos acer så att jag enkelt bara kan fixa endast det? Ultimat hade ju varit att uppgradera samtliga med det går ju uppenbarligen inte? Kanske att detta program är ett alternativ ”Driver Easy” ?

36C2A4AC-8ECF-40CF-A930-B20AD2C17246.jpeg

5FE72CCF-1196-4F7A-9768-A185AE6D6F74.jpeg

Redigerad av Dag Erlandsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Dag Erlandsson sade:

Kanske att detta program är ett alternativ ”Driver Easy” ?

Nej

1 timme sedan, Dag Erlandsson sade:

Men jag kanske är fel ute? Det enda jag behöver just nu är vad jag förstår att uppdatera drivrutinen för att kunna behålla internetdelningen via telefonen till datorn. Tänkte att just den drivrutinen kanske har ett namn hos acer så att jag enkelt bara kan fixa endast det?

Det är en möjlighet att det beror på drivrutinen men det finns många möjligheter. Drivrutinen på Acers webbplats heter något med WLAN eller WifFi har jag för mig.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wireless LAN, men jag vet inte vilken av kretsarna som finns i just din dator. Du kan se om du kan ta reda på det själv:

  • Om du inte använde datorns serienummer för att hitta rätt på Acers webbplats kan du pröva med det.
  • Kolla i Enhetshanteraren om det där står vilken krets för WLAN/WiFi/trådlöst nätverk som finns i datorn.

Om de sätten inte fungerar så får du försöka installera dem en efter en för du bör få ett felmeddelande om drivrutinen inte passar datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämta, installera och kör Belarc Advisor, som du hämtar här:

https://www.belarc.com/products/belarc-advisor/download
 

När programmet är klar med analysen av datorn visar den hårdvaran i datorn tillsammans med mjukvarorna.

Om du publicerar något från resultatet så undvik att publicera något som har med mjukvaror och licenser att göra. Belarc Advisor kan visa vad du har för hårdvara samt även serienummer på datorn. Det underlättar för oss som försöker hjälpa dig. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...