Gå till innehåll

Datorn tappar kontakten med mobilens internetdelning


Dag Erlandsson

Recommended Posts

En av bilderna har en rubrik som lyder Communications och under den finns det en rad med Qualcom Atheros och Atheros står det på en av Acers drivrutiner för Wireless LAN. Pröva med den drivrutinen.

Jag tog bort en av dina bilder eftersom den avslöjade licensnycklar som någon annan kan börja använda och göra då att du får ogiltiga program.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Qualcom/Atheroz har släppt en nyare drivrutin till 9377 på Microsoft hemsida.

Du kan hämta den här:

https://www.catalog.update.microsoft.com/DownloadDialog.aspx
 

Filen är en .cab-fil. Du packar upp den med hjälp av ett program som 7-Zip, Winzip, Winrar med flera.

7-Zip är kostnadsfri och den kan du hämta här, om du inte har ett program som kan packa upp .cab-filer.

https://www.7-zip.org/download.html
 

Du hämtar den som är .exe och för 64-bitars Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, X-Men sade:

Qualcom/Atheroz har släppt en nyare drivrutin till 9377 på Microsoft hemsida.

Du kan hämta den här:

https://www.catalog.update.microsoft.com/DownloadDialog.aspx
 

Filen är en .cab-fil. Du packar upp den med hjälp av ett program som 7-Zip, Winzip, Winrar med flera.

7-Zip är kostnadsfri och den kan du hämta här, om du inte har ett program som kan packa upp .cab-filer.

https://www.7-zip.org/download.html
 

Du hämtar den som är .exe och för 64-bitars Windows.

Skulle hämta den nyare drivrutinen men detta kommer då upp 

 

AF0A8E5C-9AD3-4177-9613-57526A411EC0.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, X-Men sade:

Qualcom/Atheroz har släppt en nyare drivrutin till 9377 på Microsoft hemsida.

Du kan hämta den här:

https://www.catalog.update.microsoft.com/DownloadDialog.aspx
 

Filen är en .cab-fil. Du packar upp den med hjälp av ett program som 7-Zip, Winzip, Winrar med flera.

7-Zip är kostnadsfri och den kan du hämta här, om du inte har ett program som kan packa upp .cab-filer.

https://www.7-zip.org/download.html
 

Du hämtar den som är .exe och för 64-bitars Windows.

Har laddat ned 7-zip. Men när jag ska ladda drivrutinen så kommer detta upp:

8CD0DD3E-C7B8-4756-A90B-977D9696EEE7.thumb.jpeg.709b91cd3c4f45b0cbf5c85c02f5672c.jpeg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hämtat filen, packat upp den, packat om den till en självuppackande och sjävinstallerande fil.
Det enda du behöver göra, när du hämtat den, är att klicka på filen så skall den packas upp och starta installationen per automatik.

Eftersom det inte är tillåtet att länka till filer som inte finns på officiella sidor har jag skickat ett PM till dig med länk där du hämtar filen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, X-Men sade:

Jag har hämtat filen, packat upp den, packat om den till en självuppackande och sjävinstallerande fil.
Det enda du behöver göra, när du hämtat den, är att klicka på filen så skall den packas upp och starta installationen per automatik.

Eftersom det inte är tillåtet att länka till filer som inte finns på officiella sidor har jag skickat ett PM till dig med länk där du hämtar filen.

När jag trycker på din fil:

Microsoft

Både på datorn men också nu från telefonen möts jag av detta meddelande:

 

3554DBBE-B3F7-4884-B041-65D9873424D1.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, X-Men sade:

Jag kan inte förklara varför länken inte fungerar här.

Min gissning är att det är en länk som är beroende av vad man just har gjort på Microsoft-sidan. När du kollar på den så ser du att det finns inget i den som pekar ut vilken fil det gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, Cecilia sade:

Min gissning är att det är en länk som är beroende av vad man just har gjort på Microsoft-sidan. När du kollar på den så ser du att det finns inget i den som pekar ut vilken fil det gäller.

Så kan det vara.

TS kan gå in i Inställningar-Windows Update och sedan klicka fram till funktionen att installera andra uppdateringar. Där kan kanske en nyare drivrutin finnas för WLAN-kretsen. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du inte hämta filen jag skickat till dig via PM kan du se om drivrutiner finns att hämta via Windows Update.
Generellt brukar jag inte hämta den vägen då en del är specialgjorda för just den aktuella datorn. Då passar tillverkarens drivrutiner bäst.

I det här fallet tror jag inte det är så utan det går bra med drivrutin från hårdvarutillverkaren.

 

2020169818_Alternativauppdateringar.thumb.jpg.d4ef3c90654200e2ef28553d8febd5c8.jpg

Bilden ovan visar hur det ser ut i en av mina stationära datorer med Windows 11.

Sökvägen till platsen där dessa finns ser du i rubriken från bilden.
Du öppnar "Inställningar" först, där du hittar "Windows Update".

Markera de drivrutiner du vill att Windows Update skall installera (jag har markerat Realtek Semiconductor ......) och klicka sedan på "Ladda ned och installera".

Starta om datorn efter installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte svara för var du klickar och hur du klickar när du använder datorn.
När jag klickar på länken jag skickat dig får jag upp sidan som bilden nedan visar.
På sidan som jag får upp, som bilden visar, hämtas file  genom att klicka på Download, som visas i nedre högra hörnet.

Klickar du verkligen på länken jag skickat dig?

 

838D78A4-CF4E-4541-BD9D-5F063C11B92A.thumb.jpeg.f64ae0eca5a48140ee28517fa13e8b53.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, X-Men sade:

Jag kan inte svara för var du klickar och hur du klickar när du använder datorn.
När jag klickar på länken jag skickat dig får jag upp sidan som bilden nedan visar.
På sidan som jag får upp, som bilden visar, hämtas file  genom att klicka på Download, som visas i nedre högra hörnet.

Klickar du verkligen på länken jag skickat dig?

 

838D78A4-CF4E-4541-BD9D-5F063C11B92A.thumb.jpeg.f64ae0eca5a48140ee28517fa13e8b53.jpeg

Nu har jag uppdaterat i Windows update och lyckades slutligen få fram det och allt såg bra ut, tills Norton etc varnade, men jag klickade på ”kör ändå” . Det som nu händer är detta:

 

BCDB6D9F-CB32-4561-84E5-4B95F115B602.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat filen i min dator och den fungerar.
För att vara säker på att inget hänt med den fil du hämtat har jag lagt upp den igen åt dig att hämta på nytt.

Släng den fil du redan hämtat innan du hämtar den nya så du inte blandar ihop dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, X-Men sade:

Jag har testat filen i min dator och den fungerar.
För att vara säker på att inget hänt med den fil du hämtat har jag lagt upp den igen åt dig att hämta på nytt.

Släng den fil du redan hämtat innan du hämtar den nya så du inte blandar ihop dem.

Nu blir allt fel och det verkar som om programmet blev kvar trots att jag tog bort det i hämtade filer (se bild). F0123FEB-FFFC-4D42-A904-D9AECC569E64.thumb.jpeg.55c2e68a8ed45a64c8a5524fba7dda10.jpegDessutom kommer jag inte alls ut på nätet nu och har därför inte kunnat hämta din fil på datorn. Verkar som om wi-fi alternativet försvann på internetdelningen på datorn med. 

1F9CD75D-B54D-424E-BD6C-0766D9E909C6.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu en bit på väg. Har nollställt nätverks inställningarna i telefonen och då slås allt på. dvs. Datorn ”hittar” telefonen. 
Sedan bryts kontakten. När jag då via telefonen igen sätter på internet delning så går det inte. dvs. datorn hittar inte telefonen. 

Då gör jag om alltihop dvs. nollställer nätverks inställningarna i telefonen - fungerar varje gång - datorn hittar telefonen för att sedan efter ett tag koppla ned. Därefter blir jag tvungen att nollställa igen. Så nått har ju blivit fel. Denna varning kom upp från Norton

 

 

8CA36B2B-53D0-4EE6-BCBB-13FC4F9288A6.jpeg

Redigerad av Dag Erlandsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...