Gå till innehåll

En webbläsare som kan importera bokmärken?


Recommended Posts

Jag använder Edge och den synkar mellan Windows och Android. Men ingen automatiskt backup vad jag vet. Men du kan ju någorlunda regelbundet exportera dina märken om du vill. 

 

Osäker på om det går att exportera lösenord. Men du kanske kan använda en extern lösenordshanterare. 

Redigerad av _.M
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller Firefox så går det att synka den mellan olika enheter och då kan följande föras över mellan enheterna automatiskt.

967400292_Skrmklipp.png.210ef3c7fff92cd0a621cb03942c3ac1.png

Att det finns på två enheter fungerar ju som en sorts backup. Annars så är det ju utmärkt att använda ett säkerhetskopieringsprogram som gör backup av allt man har i datorn så kommer ju även det som är lagrat i Firefox med. OneDrive som synkas automatiskt är ju inte så bra att använda som backup eftersom när man tar bort en fil kan den tas bort från OneDrive också.

Kan ju inte garantera att Firefox kan importera bokmärken från alla webbläsare men de vanliga klarar den då av i alla fall.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstår dig rätt så har du en mobil med Android och i den har du Chrome med synkronisering påslagen. Då bör all synkad data hämtas när du installerar Chrome och anger samma Google-konto.
https://support.google.com/accounts/thread/5228337/how-can-i-recover-my-bookmarks-and-bookmark-bar-after-uninstalling-and-reinstalling-chrome?hl=en

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Cacke sade:

säkerhetskopieringsprogram? Vad finns de för bra prg för Android och Windows 10

Jag använder numera Macrium Reflect för säkerhetskopiering i datorn med Windows 10.

I Android-mobiler brukar det ske en automatisk säkerhetskopiering till Googles servrar, nyckeln är Google-kontot i mobilen.  Det går dock att konfigurera och stänga av så du bör kontrollera det.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...