Gå till innehåll

USB porten ballade ur


Gå till lösning Löst av _.M,

Recommended Posts

Satt och kollade på en film, batman, på min dator när usb koppla ur ljuden plongade. Tänkte inte så mycket på det med märkte sen att tangentbordet inte fungerade. Strömmen fungerade då led lös och reagerade som förväntat men Windows erkände inte tangentbordet. Efter en stunds i och ur kopplande av bordet 8ch omstart av Windows så fick jag ändå inte igång det. Först när jag bytte usb port så kom det igång. 

När jag sedan kopplade i webbkamera i usb port där tangentbord hade suttit så erkände inte den av Windows heller. Så verkar som det är specifikt denna port. Vad sjutton hände egentligen? Det extra konstiga är att porten sitter i en usb hubb där de tre övriga portarna fortfarande verkar fungera felfritt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Får du något felmeddelande på datorn när det händer, t.ex. att USB-porten kräver mer ström etc?

Har du tittat i enhetshanteraren om det finns fel? 

Om man kör laptop och på batteri så kan detta hända när den närmar sig strömsparläget eftersom batteriet börjar bli dåligt laddat

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...